مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,319
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

587
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش حرمت خود و مولفه های تنهایی در پیش بینی پیشرفت تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 155 | صفحه پایان 171

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر تعیین نقش حرمت خود و مولفه های تنهایی در پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بود. نمونه پژوهش شامل 281 نفر (141 پسر و 140دختر) بود که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند و به مقیاس تنهایی و حرمت خود کوپر اسمیت پاسخ دادند. نتایج نشان داد که حرمت خود و احساس تنهایی نقش معنی داری در پیش بینی پیشرفت تحصیلی دارند. همچنین بین حرمت خود و احساس تنهایی ارتباط منفی و معنی داری مشاهده شد. یافته دیگر پژوهش این بود که میانگین نمرات احساس تنهایی و نشانه های عاطفی احساس تنهایی دختران به طور معنی داری بیشتر از پسران بود. این یافته ها بیانگر نقش و اهمیت نیاز حرمت خود به عنوان مسیری بالقوه در کمک به دانش آموزان برای مقابله با تجارب تنهایی اجتماعی - عاطفی و پیشرفت تحصیلی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    نجفی، محمود، دهشیری، غلامرضا، شیخی، منصوره، و دبیری، سولماز. (1390). نقش حرمت خود و مولفه های تنهایی در پیش بینی پیشرفت تحصیلی. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 7(22)، 155-171. SID. https://sid.ir/paper/112087/fa

    Vancouver: کپی

    نجفی محمود، دهشیری غلامرضا، شیخی منصوره، دبیری سولماز. نقش حرمت خود و مولفه های تنهایی در پیش بینی پیشرفت تحصیلی. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1390؛7(22):155-171. Available from: https://sid.ir/paper/112087/fa

    IEEE: کپی

    محمود نجفی، غلامرضا دهشیری، منصوره شیخی، و سولماز دبیری، “نقش حرمت خود و مولفه های تنهایی در پیش بینی پیشرفت تحصیلی،” روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 7، no. 22، pp. 155–171، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/112087/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا