مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

841
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,195
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه جهت گیری هدف و پیشرفت تحصیلی: یک پژوهش فراتحلیلی

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 94

چکیده

 هدف پژوهش حاضر این است تا با بهره گیری از روش فراتحلیل به ترکیب نتایج کمی حاصل از پژوهش های مختلف در مورد رابطه بین جهت گیری هدف با پیشرفت تحصیلی بپردازد. برای نیل به این هدف در پژوهش حاضر از یافته های کمی 23 پژوهش استفاده شده است که از این مطالعات 82 اندازه اثر محاسبه گردید. جامعه آماری این پژوهش کلیه مقالات موجود در بانک اطلاعاتی SID می باشد. بعد از بررسی ملاک های ورود و خروج, شاخص های آماری منتخب با نرم افزار CMA ویرایش 2 تحلیل شدند. اندازه اثر ترکیبی در مدل تصادفی برای جهت گیری تسلط گرا برابر با 207/0, برای تسلط گریز 020/0, عملکردگرا 094/0, و برای عملکردگریز068/0-بود, این اندازه اثرها برای جهت گیری تسلط گرا و عملکردگرا معنادار شد و برای جهت گیری تسلط گریز و عملکردگریز معنادار نشد, معنادارشدن اندازه اثر برای دو جهت گیری تسلط گرا و عملکرد گرا نشان دهنده تاثیر مثبت و معنادار آنها بر پیشرفت تحصیلی می باشد, اما بر طبق ملاک کوهن این تاثیر کم ارزیابی می شود, به عبارت دیگر این رابطه در جامعه مورد بررسی کم است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یوسفی، سمیه، و مصرآبادی، جواد. (1398). رابطه جهت گیری هدف و پیشرفت تحصیلی: یک پژوهش فراتحلیلی. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 15(51 )، 71-94. SID. https://sid.ir/paper/112097/fa

    Vancouver: کپی

    یوسفی سمیه، مصرآبادی جواد. رابطه جهت گیری هدف و پیشرفت تحصیلی: یک پژوهش فراتحلیلی. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1398؛15(51 ):71-94. Available from: https://sid.ir/paper/112097/fa

    IEEE: کپی

    سمیه یوسفی، و جواد مصرآبادی، “رابطه جهت گیری هدف و پیشرفت تحصیلی: یک پژوهش فراتحلیلی،” روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 15، no. 51 ، pp. 71–94، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/112097/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button