مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

6,031
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه روش های تدریس (مباحثه گروهی، پرسش و پاسخ، نمایش علمی و سخنرانی) با انگیزه پیشرفت در دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 24

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی تاثیر روش های آموزشی مباحثه گروهی, پرسش و پاسخ, نمایش علمی و سخنرانی بر انگیزه پیشرفت دانشجویان بود. جامعه آماری این پژوهش همه دانشجویان مراکز تربیت معلم استان البرز بودند. در یک طرح نیمه آزمایشی 270 دانشجو به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای متناسب انتخاب و در چهار گروه قرار شدند. دانشجویان نمونه تحقیق پس از قرار گرفتن در گروه های چهارگانه روش تدریس (مباحثه گروهی, پرسش و پاسخ, نمایش علمی و سخنرانی) به مدت یک ترم تحصیلی درس مشترکی (روانشناسی تربیتی) را با روش های تدریس اختصاصی گروه خود گذراندند. در خاتمه ترم انگیزه پیشرفت گروه ها بوسیله پرسشنامه انگیزه پیشرفت هرمنس (1970) و با در نظر گرفتن چهار مولفه اصلی انگیزه پیشرفت هرمنس یعنی اعتماد به نفس, پشتکار, آینده نگری و سخت کوشی, اندازه گیری شد. برای تحلیل داده ها از روش آماری تحلیل واریانس چندمتغیری (مانوا), تحلیل واریانس یک راهه (آنوا) و آزمون تعقیبی توکی استفاده شد. یافته هانشان داد که میزان انگیزه پیشرفت دانشجویان با توجه به روش های مختلف تدریس (مباحثه گروهی, پرسش وپاسخ, نمایش علمی و سخنرانی) متفاوت است. همچنین نتایج تحلیل ها نشان داد دانشجویانی که باروش مباحثه گروهی آموزش می بینند انگیزه پیشرفت بیشتری ازخود نشان می دهند. بر همین اساس به ترتیب روش های نمایش علمی, پرسش و پاسخ بر انگیزه پیشرفت دانشجویان تاثیرگذار بودند بنابراین دانشجویانی که با شیوه های نوین آموزش می بینند به انگیزه پیشرفت بیشتری دست می یابند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحیمی مند، مریم، و عباس پور، عباس. (1395). رابطه روش های تدریس (مباحثه گروهی, پرسش و پاسخ, نمایش علمی و سخنرانی) با انگیزه پیشرفت در دانشجویان. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 12(39)، 1-24. SID. https://sid.ir/paper/112128/fa

    Vancouver: کپی

    رحیمی مند مریم، عباس پور عباس. رابطه روش های تدریس (مباحثه گروهی, پرسش و پاسخ, نمایش علمی و سخنرانی) با انگیزه پیشرفت در دانشجویان. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1395؛12(39):1-24. Available from: https://sid.ir/paper/112128/fa

    IEEE: کپی

    مریم رحیمی مند، و عباس عباس پور، “رابطه روش های تدریس (مباحثه گروهی, پرسش و پاسخ, نمایش علمی و سخنرانی) با انگیزه پیشرفت در دانشجویان،” روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 12، no. 39، pp. 1–24، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/112128/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا