مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,523
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

878
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر چند رسانه ای آموزشی، صدا و رنگ بر عملکرد امواج مغزی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 17

چکیده

 این پژوهش به منظور بررسی تاثیر چند رسانه ای, صدا و رنگ بر عملکرد امواج مغزی دانشجویان پسر دوره کارشناسی صورت گرفت. روش پژوهش در چار چوب تحقیقات آزمایشی/ آزمایشگاهی و از نوع تحقیق درون آزمودنی است. جامعه آماری شامل دانشجویان کارشناسی پسر دانشگاه تربیت معلم تهران است. بر اساس نمونه گیری تصادفی تعداد 14 نمونه در دسترس که همگی مذکر بودند, برای این پژوهش انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات به عنوان ابزار سنجش و ثبت امواج مغزی از دستگاه الکتروآنسفالوگرام دیجیتالی SD-C24 استفاده شد.نتایج پژوهش نشان داد که چندرسانه ای بر انواع امواج مغزی تاثیر گذار است, گرچه بین صدا و چندرسانه ای ها در امواج آلفا و بتا تفاوت معنی داری وجود نداشت. رنگ نیز در مقایسه با دو متغیر دیگر تاثیر گذار بود. لذا در طراحی نرم افزار ها, فیلم های آموزشی و امور تبلیغاتی نقش هر یک از موارد ذکر شده باید در نظرگرفته شود. چون یادگیری پس از تغییر رفتار نمایان می شود و این ها تغییرات فیزیکی است که در نتیجه یادگیری در مغز انسان به وجود می آیند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رستگارپور، حسن، یاریاری، فریدون، و نظری، حمیده. (1388). تاثیر چند رسانه ای آموزشی, صدا و رنگ بر عملکرد امواج مغزی. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 5(15)، 1-17. SID. https://sid.ir/paper/112139/fa

    Vancouver: کپی

    رستگارپور حسن، یاریاری فریدون، نظری حمیده. تاثیر چند رسانه ای آموزشی, صدا و رنگ بر عملکرد امواج مغزی. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1388؛5(15):1-17. Available from: https://sid.ir/paper/112139/fa

    IEEE: کپی

    حسن رستگارپور، فریدون یاریاری، و حمیده نظری، “تاثیر چند رسانه ای آموزشی, صدا و رنگ بر عملکرد امواج مغزی،” روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 5، no. 15، pp. 1–17، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/112139/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا