مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,231
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر روش آموزش مساله محور بر افزایش خلاقیت دانش آموزان پایه دوم راهنمایی شهر دلیجان

صفحات

 صفحه شروع 165 | صفحه پایان 183

چکیده

 هدف از این پژوهش بررسی «تاثیر روش آموزش مساله محور بر افزایش خلاقیت دانش آموزان پایه دوم راهنمایی شهر دلیجان می باشد». فرض اصلی پژوهش بر این باور متکی است که: بکارگیری روش آموزش مساله محور بیشتر از روشهای سنتی در پرورش خلاقیت دانش آموزان موثر است. به منظور بررسی فرض فوق پژوهش به صورت تجربی با دو گروه آزمایش و کنترل با اجرای پیش آزمون و پس آزمون انجام گرفته است. جامعه آماری تحقیق را کلیه دانش آموزان پسر سال دوم راهنمایی شهر دلیجان در سال تحصیلی 82-83 تشکیل می دهند. نمونه مورد بررسی 120 نفر می باشد که با روش نمونه گیری تصادفی در دو مرحله انتخاب و به دو گروه 60 نفری آزمایش و کنترل تقسیم شده اند. برای گردآوری اطلاعات از آزمون خلاقیت تصویری تورنس (فرم ب) استفاده شده است. پس از اجرای پیش آزمون, گروه آزمایش به مدت 4 هفته (هر هفته 3 جلسه 90 دقیقه ای) دردرس علوم تجربی با روش مساله محور آموزش دیدند, اما گروه گواه تحت تاثیر متغیر مستقل قرار نگرفت. پس از اجرای آموزش مساله محور از هر دو گروه (آزمایش و کنترل) پس آزمون به عمل آمد. تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که بین آموزش مساله محور و رشد خلاقیت دانش آموزان رابطه معنی داری وجود دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

مقامی، حمیدرضا. (1386). تاثیر روش آموزش مساله محور بر افزایش خلاقیت دانش آموزان پایه دوم راهنمایی شهر دلیجان. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 3(9)، 165-183. SID. https://sid.ir/paper/112170/fa

Vancouver: کپی

مقامی حمیدرضا. تاثیر روش آموزش مساله محور بر افزایش خلاقیت دانش آموزان پایه دوم راهنمایی شهر دلیجان. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1386؛3(9):165-183. Available from: https://sid.ir/paper/112170/fa

IEEE: کپی

حمیدرضا مقامی، “تاثیر روش آموزش مساله محور بر افزایش خلاقیت دانش آموزان پایه دوم راهنمایی شهر دلیجان،” روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 3، no. 9، pp. 165–183، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/112170/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا