مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,226
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,532
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه مهارت نوشتاری در میان دانش آموزان پایه اول دبستان با و بدون تجربه پیش از دبستان

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 14

چکیده

 پژوهش حاضر به مقایسه مهارت نوشتاری کودکان با و بدون تجربه پیش دبستانی در پایه اول دبستان و ارائه راهکارهای مناسب می پردازد. در این پژوهش علی-مقایسه ای, جامعه آماری کلیه دانش آموزان پایه اول دبستان در شهر تهران است که از طریق نمونه گیری خوشه ای مرحله ای انتخاب شده است؛ بدین صورت که نمونه ای با حجم 60 دانش آموز کلاس اول دبستان که 30 نفر را دانش آموزان دارای تجربه پیش از دبستان (15 نفر دختر و 15 نفر پسر) و 30 نفر دیگر را دانش آموزان بدون تجربه پیش از دبستان تشکیل می دادند. برای مشخص کردن دانش آموزان با و بدون تجربه پیش از دبستان به پرونده تحصیلی آنان مراجعه شد که به تایید معلمان رسید, همچنین برای آزمون مهارت نوشتاری دانش آموزان از آزمون پیشرفت نوشتن (راغب, 1384) استفاده شد. در تحلیل داده ها, مشاهده گردید که در تمامی فرضیه های پژوهشی بین دانش آموزان با تجربه پیش از دبستان نسبت به دانش آموزان بدون تجربه پیش از دبستان از نظر مهارت املا و انشا تفاوت معناداری وجود دارد. مهارت نوشتن در دو زمینه املاء و انشا بهتر از دانش آموزان بدون تجربه پیش از دبستان است و عامل جنسیت نیز در این تفاوت ها موثر واقع شده است. بر این اساس, بر نقش تجربه های پیش از دبستان بر مهارت های نوشتاری تاکید می شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

شهودی مژدهی، عطیه، مفیدی، فرخنده، و علیزاده، حمید. (1392). مقایسه مهارت نوشتاری در میان دانش آموزان پایه اول دبستان با و بدون تجربه پیش از دبستان. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 9(28)، 1-14. SID. https://sid.ir/paper/112180/fa

Vancouver: کپی

شهودی مژدهی عطیه، مفیدی فرخنده، علیزاده حمید. مقایسه مهارت نوشتاری در میان دانش آموزان پایه اول دبستان با و بدون تجربه پیش از دبستان. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1392؛9(28):1-14. Available from: https://sid.ir/paper/112180/fa

IEEE: کپی

عطیه شهودی مژدهی، فرخنده مفیدی، و حمید علیزاده، “مقایسه مهارت نوشتاری در میان دانش آموزان پایه اول دبستان با و بدون تجربه پیش از دبستان،” روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 9، no. 28، pp. 1–14، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/112180/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button