مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,408
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,610
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر سبک یادگیری دانشجویان بر سبک تدریس مرجح آنان

صفحات

 صفحه شروع 15 | صفحه پایان 39

چکیده

 نظر به وجود رابطه بین سبک یادگیری افراد با سبک تدریس مرجح آنان, مطالعه پیمایشی حاضر با هدف بررسی تاثیر سبک تدریس مرجح دانشجویان رشته علوم تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد بر سبک یادگیری آنان انجام شد. 180 دانشجو از میان 500 دانشجو در سال تحصیلی 1390-1389 از طریق جدول نمونه گیری مورگان, انتخاب شده و به پرسشنامه های سبک تدریس و سبک یادگیری پاسخ دادند. نتایج نشان داد که دانشجویان به سبک تدریس فعال گرایش دارند و سبک یادگیری غالب آنان نیز سبک همگرا و جذب کننده است. به علاوه, دانشجویانی که سبک تدریس فعال را ترجیح می دهند, سبک یادگیری آنان اغلب واگراست طبق یافته ها پیشنهاد می شود که استادان از روش های فعال تدریس استفاده کنند و در ضمن طراحی های تدریس خود شیوه های متفاوتی به کارگیرند تا دانشجویان در تمام شیوه های یادگیری مهارت پیدا کنند و با لحاظ شدن سبک های مختلف تدریس مرجح آنان, موجبات پیشرفت تحصیلی آنان فراهم شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

امین خندقی، مقصود، و رجایی، ملیحه. (1392). تاثیر سبک یادگیری دانشجویان بر سبک تدریس مرجح آنان. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 9(28)، 15-39. SID. https://sid.ir/paper/112184/fa

Vancouver: کپی

امین خندقی مقصود، رجایی ملیحه. تاثیر سبک یادگیری دانشجویان بر سبک تدریس مرجح آنان. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1392؛9(28):15-39. Available from: https://sid.ir/paper/112184/fa

IEEE: کپی

مقصود امین خندقی، و ملیحه رجایی، “تاثیر سبک یادگیری دانشجویان بر سبک تدریس مرجح آنان،” روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 9، no. 28، pp. 15–39، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/112184/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button