مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,239
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

748
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه علی اهداف پیشرفت و راهبردهای خودتنظیمی با عملکرد حل مساله ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 115

چکیده

 زمینه: حل مساله یکی از هدف های مهم آموزشی به شمار می آید و یکی از خواسته های معلمان و والدین, کسب توانایی حل مساله از سوی دانش آموزان می باشد.هدف: هدف این پژوهش بررسی رابطه علی اهداف پیشرفت و راهبردهای خودتنظیمی با عملکرد حل مساله بود.روش: پژوهش حاضر در زمره تحقیقات همبستگی با استفاده از روش های الگوی علی قرار دارد. در این پژوهش از دو پرسشنامه اهداف پیشرفت (الیوت و مک گیرگور, 2001) و راهبردهای خودتنظیمی (پینتریچ و همکاران, 1991) و یک آزمون ریاضی استفاده شد.یافته ها: نتایج نشان داد که تنها, راهبرد انگیزشی اثر مستقیمی بر عملکرد حل مساله داشته و اهداف گرایش به تسلط و گرایش به عملکرد بر هر چهار راهبرد شناختی, فراشناختی, انگیزشی و مدیریت منابع تاثیر مستقیم داشته اند. این اهداف به واسطه راهبرد انگیزشی, تاثیر غیرمستقیمی نیز بر عملکرد حل مساله داشته اند.بحث و نتیجه گیری: نتایج به دست آمده با یافته های تعدادی از پژوهش ها همسو و با بعضی از تحقیقات مغایر است؛ نکته حائز اهمیت, مقدار اندک واریانس تبیین شده عملکرد حل مساله است. یکی از عواملی که می تواند در این امر موثر باشد, عدم تاثیر راهبردهای شناختی, فراشناختی و مدیریت منابع بر متغیر حل مساله ریاضی می باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

کدیور، پروین، فرزاد، ولی اله، و دستا، مهدی. (1391). بررسی رابطه علی اهداف پیشرفت و راهبردهای خودتنظیمی با عملکرد حل مساله ریاضی. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 8(23)، 95-115. SID. https://sid.ir/paper/112198/fa

Vancouver: کپی

کدیور پروین، فرزاد ولی اله، دستا مهدی. بررسی رابطه علی اهداف پیشرفت و راهبردهای خودتنظیمی با عملکرد حل مساله ریاضی. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1391؛8(23):95-115. Available from: https://sid.ir/paper/112198/fa

IEEE: کپی

پروین کدیور، ولی اله فرزاد، و مهدی دستا، “بررسی رابطه علی اهداف پیشرفت و راهبردهای خودتنظیمی با عملکرد حل مساله ریاضی،” روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 8، no. 23، pp. 95–115، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/112198/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button