مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,841
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

927
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر اصول و فلسفه تربیت بدنی بر تغییر اولویت فلسفه آموزشی ایده الیسم به رئالیسم

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 75

چکیده

 هدف: فلسفه عنصری اساسی در فرآیندهای آموزشی محسوب می شود, بطوری که بدون داشتن پایه ها و تفکرات فلسفی نمی توان به دنبال اهداف و تعیین روش های اجرایی و ارزشیابی نتایج بود. از این رو, هدف از این تحقیق, بررسی اثر آموزش اصول و فلسفه تربیت بدنی بر اولویت فلسفه آموزشی و همچنین بر فلسفه های آموزشی دانشجویان دختر و پسر گرایش مدیریت و برنامه ریزی ورزشی بود.روش: روش تحقیق از نوع نیمه آزمایشی بوده که به شکل طرح آزمایشی پیش آزمون و پس آزمون اجرا شد و جمع آوری اطلاعات به صورت میدانی و از طریق پرسشنامه انجام گرفت, بدین منظور تعداد 51 دانشجوی دختر و پسر رشته کارشناسی ناپیوسته تربیت بدنی با گرایش مدیریت و برنامه ریزی ورزشی از دانشگاه شمال آمل که در سال تحصیلی 88-1387 در ترم یک مشغول به تحصیل بودند, در این تحقیق شرکت کردند, و قبل و پس از 16 جلسه تشکیل کلاس اصول و فلسفه تربیت بدنی, توسط پرسشنامه «پیش فرض های اولویت فلسفی» ارزیابی شدند.نتایج: قبل از برگزاری کلاس آموزشی, دانشجویان به طور معنی داری دارای اولویت فلسفه آموزشی اصالت ذهن بودند, ولی پس از آن, اولویت فلسفه آموزشی ایشان به طور معنی داری به واقع گرایی تغییر نمود. میزان پذیرش فلسفه های آموزشی از جانب دانشجویان در مولفه های جاودان گرایی, اصالت ذهن و واقع گرایی پس از 16 جلسه کلاس آموزشی اصول و فلسفه تربیت بدنی در مقایسه با قبل آن افزایش معنی داری یافت.بحث و نتیجه گیری: نتایج حاکی از افزایش میزان علاقه مندی دانشجویان به اصول آموزشی مطرح شده از جانب مکاتب فلسفی واقع گرایی, اصالت ذهن و جاودان گرایی, در اثر برگزاری کلاس های آموزشی اصول و فلسفه تربیت بدنی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    صفانیا، علی محمد، قربانعلی زاده قاضیانی، فاطمه، و طیبی، سیدمرتضی. (1389). تاثیر اصول و فلسفه تربیت بدنی بر تغییر اولویت فلسفه آموزشی ایده الیسم به رئالیسم. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 6(16)، 59-75. SID. https://sid.ir/paper/112201/fa

    Vancouver: کپی

    صفانیا علی محمد، قربانعلی زاده قاضیانی فاطمه، طیبی سیدمرتضی. تاثیر اصول و فلسفه تربیت بدنی بر تغییر اولویت فلسفه آموزشی ایده الیسم به رئالیسم. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1389؛6(16):59-75. Available from: https://sid.ir/paper/112201/fa

    IEEE: کپی

    علی محمد صفانیا، فاطمه قربانعلی زاده قاضیانی، و سیدمرتضی طیبی، “تاثیر اصول و فلسفه تربیت بدنی بر تغییر اولویت فلسفه آموزشی ایده الیسم به رئالیسم،” روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 6، no. 16، pp. 59–75، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/112201/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا