مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

975
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

788
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه برنامه درسی زبان آموزی با مولفه های هوش اجتماعی دانش آموزان ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 109 | صفحه پایان 139

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش, بررسی رابطه برنامه درسی زبان آموزی با مولفه های هوش اجتماعی دانش آموزان ابتدایی شهر, شهرکرد بود. پژوهش حاضر ازنظر نوع تحقیق, ترکیبی به هم تنیده است. به منظور گردآوری داده ها از مقیاس محقق ساخته استفاده شد, روایی پرسشنامه از طریق نظرات متخصصان و کارشناسان, بررسی و پایایی پرسشنامه با استفاده از نرم افزار PLS و روش پایایی مرکب 85/0 و مقدار روایی همگرا 83/0 برآورد گردید. جامعه آماری در بخش کمی, مشتمل بر 13682 نفر دانش آموز دختر و پسر دوره ابتدایی شهر شهرکرد است. با استفاده از جدول نمونه گیری مورگان 375 نفر با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. بخش کیفی به روش پدیدارشناسی, با حضور 40 مشارکت کننده از میان معلمان به روش نمونه گیری هدفمند و با انجام مصاحبه های نیمه ساختاریافته برای گردآوری داده ها استفاده شد. عمده ترین نتایج پژوهش در بخش کمی نشان داد بین برنامه درسی زبان آموزی و مولفه های هوش اجتماعی دانش آموزان ارتباط معناداری وجود دارد. همچنین نتایج بخش کیفی حاکی از آن بود که ازنظر معلمان بالاترین اولویت اثر مربوط به «برنامه درسی زبان آموزی باعث افزایش مهارت های خودآگاهی, دوست یابی و تصمیم گیری می شود».

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عصاره، علیرضا، صالح صدق پور، بهرام، و عربی، احمد. (1398). بررسی رابطه برنامه درسی زبان آموزی با مولفه های هوش اجتماعی دانش آموزان ابتدایی. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 15(53 )، 109-139. SID. https://sid.ir/paper/112217/fa

    Vancouver: کپی

    عصاره علیرضا، صالح صدق پور بهرام، عربی احمد. بررسی رابطه برنامه درسی زبان آموزی با مولفه های هوش اجتماعی دانش آموزان ابتدایی. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1398؛15(53 ):109-139. Available from: https://sid.ir/paper/112217/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا عصاره، بهرام صالح صدق پور، و احمد عربی، “بررسی رابطه برنامه درسی زبان آموزی با مولفه های هوش اجتماعی دانش آموزان ابتدایی،” روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 15، no. 53 ، pp. 109–139، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/112217/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button