مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,064
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,831
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر آموزش راهبردهای خودتنظیمی (شناختی و فراشناختی) بر باورهای انگیزشی (انگیزش تحصیلی، خودکارآمدی، اضطراب آزمون) دانش آموزان دبیرستان

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 66

چکیده

 این پژوهش به منظور ارتقای باورهای انگیزشی دانش آموزان با تاکید بر نقش راهبردهای خود تنظیمی انجام شده است. پژوهش, نیمه آزمایشی و جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دختر سال اول دبیرستان شهرستان اسلامشهر بودند که 56 نفر از آنها به عنوان نمونه انتخاب و به شکل تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جای گرفتند. در ابتدا هر دو گروه به پرسشنامه های خودکار آمدی, اضطراب آزمون و انگیزش تحصیلی پاسخ داده سپس گروه آزمایش ده جلسه تحت آموزش راهبردهای خود تنظیمی قرار گرفت اما گروه کنترل از این آموزش ها بهره مند نبود در نهایت هر دو گروه مجددا پرسش نامه های فوق را تکمیل کردند. تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که آموزش راهبردهای خود تنظیمی سبب ارتقای انگیزش درونی, احساس خودکار آمدی شده و اضطراب آزمون را کاهش می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    محمدی درویش بقال، ناهید، حاتمی، حمیدرضا، اسدزاده، حسن، و احدی، حسن. (1392). بررسی تاثیر آموزش راهبردهای خودتنظیمی (شناختی و فراشناختی) بر باورهای انگیزشی (انگیزش تحصیلی, خودکارآمدی, اضطراب آزمون) دانش آموزان دبیرستان. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 9(27)، 49-66. SID. https://sid.ir/paper/112238/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی درویش بقال ناهید، حاتمی حمیدرضا، اسدزاده حسن، احدی حسن. بررسی تاثیر آموزش راهبردهای خودتنظیمی (شناختی و فراشناختی) بر باورهای انگیزشی (انگیزش تحصیلی, خودکارآمدی, اضطراب آزمون) دانش آموزان دبیرستان. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1392؛9(27):49-66. Available from: https://sid.ir/paper/112238/fa

    IEEE: کپی

    ناهید محمدی درویش بقال، حمیدرضا حاتمی، حسن اسدزاده، و حسن احدی، “بررسی تاثیر آموزش راهبردهای خودتنظیمی (شناختی و فراشناختی) بر باورهای انگیزشی (انگیزش تحصیلی, خودکارآمدی, اضطراب آزمون) دانش آموزان دبیرستان،” روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 9، no. 27، pp. 49–66، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/112238/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button