مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

613
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

781
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر نوع بیان آموزشی بر انگیزش درونی و یادگیری حرکتی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 113 | صفحه پایان 131

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی تاثیر نوع بیان آموزشی برانگیزش درونی و یادگیری حرکتی دانشجویان بود. 48 نفر از دانشجویان دختر دانشگاه فرهنگیان به شکل تصادفی در قالب سه گروه تحت سه نوع بیان آموزشی (حمایت کننده استقلال, کنترل کننده و خنثی) قرار گرفتند. هر سه گروه ابتدا یک فیلم آموزشی یکسان از پرتاب دارت را به شکل بی صدا مشاهده کردند. سپس 21 پرتاب (پیش آزمون) انجام داده و آنگاه هر گروه فیلم آموزشی مخصوص خود را دیدند. آموزش ها در فیلم دوم طوری طراحی شده بود که باوجود اطلاعات تکنیکی یکسان, درجات مختلفی از حق انتخاب یا اجبار را برای اجرای تکلیف فراهم می نمود. متعاقبا هر گروه 51 پرتاب به عنوان آزمون اکتساب (پس آزمون) انجام دادند. در روز دوم همه گروه ها بدون دریافت آموزش, 21 پرتاب (آزمون یادداری) انجام دادند. همه شرکت کنندگان بعد از پیش آزمون, پس آزمون و آزمون یادداری پرسش نامه انگیزش درونی مک ایولی و همکاران (1991) را تکمیل نمودند. نتایج آزمون آماری تحلیل واریانس با اندازه گیری های مکرر نشان داد که بیان آموزشی در گروه حمایت کننده استقلال با بهبود انگیزش درونی در این گروه, یادگیری را به طور معناداری ارتقا داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قناعتیان جهرمی، فاطمه، ارشم، سعید، و یاعلی، رسول. (1398). تاثیر نوع بیان آموزشی بر انگیزش درونی و یادگیری حرکتی دانشجویان. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 15(52 )، 113-131. SID. https://sid.ir/paper/112253/fa

    Vancouver: کپی

    قناعتیان جهرمی فاطمه، ارشم سعید، یاعلی رسول. تاثیر نوع بیان آموزشی بر انگیزش درونی و یادگیری حرکتی دانشجویان. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1398؛15(52 ):113-131. Available from: https://sid.ir/paper/112253/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه قناعتیان جهرمی، سعید ارشم، و رسول یاعلی، “تاثیر نوع بیان آموزشی بر انگیزش درونی و یادگیری حرکتی دانشجویان،” روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 15، no. 52 ، pp. 113–131، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/112253/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button