مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,177
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی آسیب پذیری لرزه ای برجهای کنترل فرودگاهی

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 31

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 برجهای کنترل فرودگاهها از زمره سازه هایی هستند که عملکرد مناسب آنها در هنگام و پس از وقوع سوانح طبیعی نظیر زلزله های بزرگ بسیار حایز اهمیت می باشد. در طراحی لرزه ای این سازه ها انتظار می رود که علاوه بر جلوگیری از بروز صدمات سازه ای قابل توجه در حین زلزله، خسارتهای وارده بر عناصر غیر سازه ای نیز بسیار محدود گردد. بدیهی است در طراحی و یا ارزیابی لرزه ای چنین سازه هایی نمی توان صرفا از روش های پیشنهادی در آیین نامه های متداول زلزله بهره جست و انجام تحلیل و طراحی متناسب با سازه مورد نظر منوط به در نظر گرفتن ملاحظات خاصی می باشد. در این مقاله پس از بررسی آسیبهای وارده بر برجهای کنترل فرودگاهی در زلزله های گذشته، برای بررسی آسیب پذیری لرزه ای یک نمونه برج کنترل فرودگاهی که یک برج منشور شکل بتنی می باشد از مدلهای موجود در برنامه اجزای محدود ANSYS استفاده شد. طراحی لرزه ای اولیه این برج با روش طیفی مطابق آیین نامه 2800 زلزله ایران انجام شده بود. در این تحقیق با استفاده از تحلیل هل دادن (Push-Over)، سازه در راستای افقی هل داده شده تا ظرفیت تغییر شکل پذیری جانبی سازه تخمین زده شود. نتایج حاصله نشان می دهد که برج کنترل بررسی شده دارای نقاط ضعفی است که باید با استفاده از مدلهای دقیقتر غیر خطی و با روش تاریخچه زمانی مورد بازنگری قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عشقی، ساسان، و فرخی، ه.. (1382). بررسی آسیب پذیری لرزه ای برجهای کنترل فرودگاهی. زلزله شناسی و مهندسی زلزله، 5(1)، 31-31. SID. https://sid.ir/paper/112322/fa

    Vancouver: کپی

    عشقی ساسان، فرخی ه.. بررسی آسیب پذیری لرزه ای برجهای کنترل فرودگاهی. زلزله شناسی و مهندسی زلزله[Internet]. 1382؛5(1):31-31. Available from: https://sid.ir/paper/112322/fa

    IEEE: کپی

    ساسان عشقی، و ه. فرخی، “بررسی آسیب پذیری لرزه ای برجهای کنترل فرودگاهی،” زلزله شناسی و مهندسی زلزله، vol. 5، no. 1، pp. 31–31، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/112322/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button