مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

84
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

22
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ترسیم نقشه ساختاری دانش مدیریت آموزشی در ایران: تحلیل هم رخدادی واژگان

صفحات

 صفحه شروع 387 | صفحه پایان 408

چکیده

 هدف: هدف پژوهش حاضر ترسیم نقشه ساختار دانشی از وضعیت پژوهش در حوزه مدیریت آموزشی ایران است. روش شناسی: این پژوهش کاربردی با استفاده از تحلیل هم رخدادی واژگان انجام شده است. جامعه پژوهش, تمامی مقالات علمی اصیل فارسی نمایه شده در «پایگاه مجلات تخصصی نور», «بانک اطلاعات نشریات کشور» و «مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی» طی سال های 1377 تا 1399 بود. داده ها با به کارگیری سیاهه وارسی گردآوری شدند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار Excel, RavaR Matrix, UciNet و از بسته مکمل آن NetDraw در ترسیم شبکه هم رخدادی واژگان استفاده شد. یافته ها: از نظر هم رخدادی واژگان «مدیریت آموزشی», «رهبری آموزشی» و «مدیریت مدرسه» بیشترین فراوانی را داشته اند. خوشه بندی سلسله مراتبی منجر به تشکیل 3 خوشه شد. خوشه مدیریت آموزشی بالغ ترین و مرکزی ترین خوشه و خوشه رهبری یادگیری و مدیریت مدرسه به ترتیب به عنوان خوشه های توسعه نیافته و درحال ظهور یا زوال شناخته شدند. نتیجه گیری: بررسی ساختار دانش حوزه مدیریت آموزشی وضعیت پژوهش های این حوزه را مشخص کرد که می تواند نقشه راهی برای پژوهش های آتی باشد. در حوزه مدیریت آموزشی موضوعات پیرامون مدیریت مدرسه به عنوان خوشه ای حاشیه ای نیاز به توجه بیشتر در پژوهش های آتی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button