مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

228
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

148
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر خودشفابخشی بر شفقت خود، عزت نفس و پرخاشگری نوجوانان دختر بدسرپرست

صفحات

 صفحه شروع 54 | صفحه پایان 63

چکیده

 مقدمه: هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر آموزش خودشفابخشی بر شفقت خود, عزت نفس و پرخاشگری نوجوانان دختر بدسرپرست بود. روش: روش پژوهش به شیوه ی نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون-پیگیری با گروه کنترل اجرا شد. جامعه ی آماری پژوهش شامل دختران نوجوانان بدسرپرست شهر اصفهان بود که به منظور اجرای پژوهش, از طریق فراخوان عمومی در مراکز مشاوره 40 نفر که تمایل به شرکت در طرح را داشتند به صورت در دسترس انتخاب شدند. سپس به صورت تصادفی به دو گروه آزمایش (20 نفر) و گواه (20 نفر) گمارده شدند. پرسشنامه های شفقت خود ریس, پامیر, نف و ون گاچت (2011), عزت نفس کوپراسمیت (1967) و پرخاشگری آیزینک و گلین ویلسون (2011) به عنوان پیش آزمون اجرا و سپس گروه آزمایش تحت 14 جلسه (به صورت هفته ای یک جلسه 30 دقیقه ای) آموزش خودشفابخشی قرار گرفتند و پس از اتمام آموزش پس آزمون و پس از یک ماه پیگیری, برای هر دو گروه اجرا شد. نتایج: برای تحلیل نتایج از آزمون تحلیل واریانس مکرر استفاده شد. نتایج نشان داد که آموزش خودشفابخشی در افزایش شفقت خود و عزت نفس و کاهش رفتارهای پرخاشگرانه شرکت کنندگان تاثیر معناداری داشته است (0/05>p). نتیجه گیری: بنابر نتایج تحقیق انجام شده می توان روش آموزشی خودشفابخشی را بعنوان یکی از رویکردهای جدید مثبت گرا جهت افزایش سلامت روانشناختی دختران نوجوان بدسرپرست با اثرات نسبتا پایدار, برای افزایش مهارت های خود مراقبتی به کاربرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حاتمی موسی آبادی، مریم، لطیفی، زهره، و سلطانی زاده، محمد. (1401). تاثیر خودشفابخشی بر شفقت خود, عزت نفس و پرخاشگری نوجوانان دختر بدسرپرست. پرستاری کودکان، 9(2 )، 54-63. SID. https://sid.ir/paper/1124537/fa

    Vancouver: کپی

    حاتمی موسی آبادی مریم، لطیفی زهره، سلطانی زاده محمد. تاثیر خودشفابخشی بر شفقت خود, عزت نفس و پرخاشگری نوجوانان دختر بدسرپرست. پرستاری کودکان[Internet]. 1401؛9(2 ):54-63. Available from: https://sid.ir/paper/1124537/fa

    IEEE: کپی

    مریم حاتمی موسی آبادی، زهره لطیفی، و محمد سلطانی زاده، “تاثیر خودشفابخشی بر شفقت خود, عزت نفس و پرخاشگری نوجوانان دختر بدسرپرست،” پرستاری کودکان، vol. 9، no. 2 ، pp. 54–63، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1124537/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button