مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,369
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

652
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی کارکردهای متنی و ارتباطی تبلیغات بازرگانی رادیویی

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 123

چکیده

 مقاله حاضر در مورد بررسی کارکرد نشانه های صوتی و ترفندهای گفتمانی در متون تبلیغات بازرگانی رادیویی است. هدف از این تحقیقِ توصیفی این بود که ببینیم برای انتقال معانی صریح و ضمنی این متون از چه فنون و امکانات شنیداری بهره برداری می شود.نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل یازده نمونه تبلیغ رادیویی حاکی از آن است که در طراحی متون چند لایه ای تبلیغات رادیویی, لایه های مختلفی که خاص این رسانه شنیداری است, یعنی لایه های گفتار, موسیقی و صداهای محیطی برای درک و نیز ترغیب شنونده به خرید کالاها یا استفاده از خدمات, به کار گرفته می شوند و نیز ترفندهای گفتمانی و نقش ترغیبی زبان در این میان نقشی اساسی ایفا می کنند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سجودی، فرزان، و نامور، زهرا. (1385). بررسی کارکردهای متنی و ارتباطی تبلیغات بازرگانی رادیویی. زبان و زبان شناسی، 2(2 (پیاپی 4))، 111-123. SID. https://sid.ir/paper/112468/fa

    Vancouver: کپی

    سجودی فرزان، نامور زهرا. بررسی کارکردهای متنی و ارتباطی تبلیغات بازرگانی رادیویی. زبان و زبان شناسی[Internet]. 1385؛2(2 (پیاپی 4)):111-123. Available from: https://sid.ir/paper/112468/fa

    IEEE: کپی

    فرزان سجودی، و زهرا نامور، “بررسی کارکردهای متنی و ارتباطی تبلیغات بازرگانی رادیویی،” زبان و زبان شناسی، vol. 2، no. 2 (پیاپی 4)، pp. 111–123، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/112468/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button