Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

32
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

379
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه ویژگی های فردی اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی با یادگیری از طریق آموزش الکترونیکی

صفحات

 صفحه شروع 171 | صفحه پایان 178

چکیده

 زمینه و هدف: ارتقای سطح آموزش در دانشگاه های علوم پزشکی امری مهم محسوب می شود, بنابراین پژوهش حاضر با هدف رابطه ویژگی های فردی هییت علمی دانشگاه های علوم با یادگیری از طریق آموزش الکترونیکی انجام شده است. روش کار: روش این تحقیق, از نوع توصیفی همبستگی بود. از لحاظ گردآوری اطلاعات روش توصیفی-میدانی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل اساتید هییت علمی دانشگاه های علوم پزشکی خوزستان که تعداد 680 نفر هستند و روش نمونه گیری در این پژوهش با توجه به اینکه تعداد جمعیت آماری مشخص است از روش تصادفی ساده است. پرسشنامه تحقیق حاضر, شامل 7 شاخص اصلی و 32 گویه می باشد. روایی صوری محتوایی پرسشنامه پژوهش حاضر از اجماع نظر متخصصین و خبرگان براساس روش دلفی به دست آمده است. تجزیه و تحلیل داده ها در بخش کمی نیز آمار توصیفی اساتید هییت علمی دانشگاه های علوم پزشکی استان خوزستان ارایه شده است و استفاده از ضریب همبستگی اسپیرمن است. یافته ها: نتایج نشان داد ویژگی های فردی هییت علمی (جنسیت: 985/0, وضعیت تحصیلات: 652/0, سن: 432/0, سابقه شغلی: 501/0) با یادگیری از طریق آموزش الکترونیکی رابطه مثبت معنادار وجود دارد و بین سابقه فعالیت در آموزش الکترونیکی با ضریب 125/0 و یادگیری از طریق آموزش الکترونیک رابطه معنادار وجود ندارد. نتیجه گیری: به طور کلی می توان نتیجه گرفت که بین ویژگی های فردی اعضای هییت علمی دانشگاه های علوم پزشکی با یادگیری از طریق آموزش الکترونیکی رابطه معناداری وجود دارد لذا تلاش برای دستیابی به ویژگی های فردی بهینه در راستای آموزش امری مهم تلقی می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    گنجعلی، فهیمه، برکت، غلامحسین، و حسین پور، محمد. (1401). رابطه ویژگی های فردی اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی با یادگیری از طریق آموزش الکترونیکی. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، 29(12 )، 171-178. SID. https://sid.ir/paper/1125032/fa

    Vancouver: کپی

    گنجعلی فهیمه، برکت غلامحسین، حسین پور محمد. رابطه ویژگی های فردی اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی با یادگیری از طریق آموزش الکترونیکی. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)[Internet]. 1401؛29(12 ):171-178. Available from: https://sid.ir/paper/1125032/fa

    IEEE: کپی

    فهیمه گنجعلی، غلامحسین برکت، و محمد حسین پور، “رابطه ویژگی های فردی اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی با یادگیری از طریق آموزش الکترونیکی،” علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، vol. 29، no. 12 ، pp. 171–178، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1125032/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا