Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

100
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

423
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثربخشی بازی درمانی به دو شیوه تراپلی و فیلیال بر رفتارهای مقابله ای دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 198 | صفحه پایان 207

چکیده

 زمینه و هدف: دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری همواره جزء گروه های رایج با نیازهای خاص به حساب می آیند که به توجه آموزشی بیشتری نیاز دارند. هدف پژوهش حاضر مقایسه اثربخشی بازی درمانی به دو شیوه تراپلی و فیلیال بر رفتارهای مقابله ای دانش آموزان 12-10 سال با اختلال یادگیری در شهر اصفهان بود. روش کار: برای انجام پژوهش آزمایشی حاضر که با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل و دوره پیگیری انجام شد از بین دانش آموزان با اختلال یادگیری که در سال 1400 به یکی از کلینیک های روان شناختی شهر اصفهان مراجعه کرده بودند بر اساس جدول مورگان به صورت در دسترس 54 نفر انتخاب و به صورت تصادفی به دو گروه آزمایش و یک گروه گواه (هر گروه 18 نفر) تقسیم شدند. سپس آزمودنی های گروه آزمایش 10 هفته و هفته ای یک ساعت مداخله مورد نظر خود را دریافت کردند. همچنین قبل, بلافاصله بعد و دوره پیگیری 2 ماهه تمام آزمودنی ها پرسشنامه رفتارهای مقابله ای هرناندز (2008) را تکمیل شد. نهایتا داده ها با استفاده از تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر تحلیل شدند. یافته ها: نتایج نشان داد دو شیوه بازی درمانی تراپلی و فیلیال تراپی روی ابعاد رفتارهای مقابله ای شامل انحراف از مشکل, کنار آمدن با مشکل و کنار آمدن ویرانگر تاثیر پایدار داشتند (01/0>P). اما میزان اثربخشی دو شیوه بازی درمانی روی ابعاد رفتارهای مقابله ای تفاوت معنی داری نداشته است (05/0

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پاکروان، بهناز، و احمدی، رضا. (1401). مقایسه اثربخشی بازی درمانی به دو شیوه تراپلی و فیلیال بر رفتارهای مقابله ای دانش آموزان. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، 29(12 )، 198-207. SID. https://sid.ir/paper/1125043/fa

    Vancouver: کپی

    پاکروان بهناز، احمدی رضا. مقایسه اثربخشی بازی درمانی به دو شیوه تراپلی و فیلیال بر رفتارهای مقابله ای دانش آموزان. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)[Internet]. 1401؛29(12 ):198-207. Available from: https://sid.ir/paper/1125043/fa

    IEEE: کپی

    بهناز پاکروان، و رضا احمدی، “مقایسه اثربخشی بازی درمانی به دو شیوه تراپلی و فیلیال بر رفتارهای مقابله ای دانش آموزان،” علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، vol. 29، no. 12 ، pp. 198–207، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1125043/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا