مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

126
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

50
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر بخشی آموزش برنامه بازآموزی اسنادی پنسیلوانیا بر رفتارهای ارتقا دهنده سلامت تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 1422 | صفحه پایان 1432

چکیده

 مقدمه: پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی برنامه بازآموزی اسنادی پنسیلوانیا بر رفتارهای ارتقاء در دانشجویان انجام شد. روش کار: در این پژوهش ­, تجربی با طرح پیش­, آزمون-پس­, آزمون 50 دانشجوی کارشناسی دانشگاه خوارزمی در دو گروه آزمایش و کنترل, پیش و پس از آموزش, به پرسشنامة رفتارهای ارتقاء دهنده سلامت تحصیلی شامل مولفه­, های سرزندگی تحصیلی, تاب آوری تحصیلی, مشغولیت تحصیلی, خوش­, بینی تحصیلی و هدف گزینی تسلطی (صالح­, زاده, 1396) پاسخ دادند. از طریق12 جلسه دو ساعته, آموزش برنامه بازآموزی, به شیوه گروهی برای گروه آزمایش اجرا شد. نتایج: نتایج تحلیل کواریانس چندمتغیری نشان داد که برنامه بازآموزی اسنادی پنسیلوانیا در افزایش مولفه­, های تاب آوری تحصیلی, خوش بینی تحصیلی و هدف گیزی تسلطی اثرات معنی داری داشت (001/0≥, P). اما در مولفه های سرزندگی تحصیلی و مشغولیت تحصیلی بلحاظ آماری اثرات معنی داری نداشت (001/0≤, P). نتیجه گیری: به طور کلی, نتایج مطالعة حاضر نشان می­, دهد که برنامة پنسیلوانیا از طریق 1)کمک به فراگیران برای شناسایی توانمندی­, های فردی خویش (احساس فردی, نگرش­, ها و باورها) و2) غنی­, سازی مهارت­, های ارتباط بین­, فردی و 3)غنی سازی مهارت های حل مساله(مقاومت, شوخ­, طبعی و تعامل), درتغییر الگوی رفتاری و رفتارهای ارتقاء دهنده تحصیلی به منظور کمک به تامین مصونیت روانی فراگیران در موقعیت­, های تحصیلی اثرگذار است.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دارابی، رضا، عربزاده، مهدی، حیدری، حسن، داوودی، حسین، و طولابی، سعید. (1401). اثر بخشی آموزش برنامه بازآموزی اسنادی پنسیلوانیا بر رفتارهای ارتقا دهنده سلامت تحصیلی. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 65(3 )، 1422-1432. SID. https://sid.ir/paper/1127258/fa

    Vancouver: کپی

    دارابی رضا، عربزاده مهدی، حیدری حسن، داوودی حسین، طولابی سعید. اثر بخشی آموزش برنامه بازآموزی اسنادی پنسیلوانیا بر رفتارهای ارتقا دهنده سلامت تحصیلی. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد[Internet]. 1401؛65(3 ):1422-1432. Available from: https://sid.ir/paper/1127258/fa

    IEEE: کپی

    رضا دارابی، مهدی عربزاده، حسن حیدری، حسین داوودی، و سعید طولابی، “اثر بخشی آموزش برنامه بازآموزی اسنادی پنسیلوانیا بر رفتارهای ارتقا دهنده سلامت تحصیلی،” مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، vol. 65، no. 3 ، pp. 1422–1432، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1127258/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button