مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

34
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

367
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی ابزارهای الکترونیکی برای پرورش مهارت های یادگیری خودرهیاب در برنامه درسی دانشجویان علوم پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 271 | صفحه پایان 285

چکیده

 مقدمه: یادگیری خودرهیاب فرایندی است که فراگیران برای شناسایی نیازها, اهداف, منابع و اجرای راهبردهای یادگیری خود نیازمند به ابزارهای نوین هستند. از این رو پژوهش حاضر با هدف شناسایی ابزارهای الکترونیکی برای پرورش مهارت یادگیری خودرهیاب در برنامه درسی دانشجویان انجام شد. روش ها: رویکرد پژوهش, کیفی و روش آن فراترکیب بود. جامعه آماری شامل مطالعات انجام شده در بازه زمانی 1385 تا 1400 و 2006 تا 2022 در حوزه ابزارهای الکترونیکی و یادگیری خودرهیاب بود که با کلیدواژه های مشخص در پایگاه های اطلاعاتی داخلی مانند؛ مجلات نور, مگیران, سیویلیکا, گنج و علم نت و پایگاه های خارجی IJET, Google scholar, Eric, Science direct به جمع آوری پرداخته شد که جمعا 239 مطالعه بررسی و پس از چندین مرحله غربالگری نهایتا 54 واحد مطالعاتی انتخاب شد. تحلیل داده های پژوهش نیز با روش تحلیل محتوا به شیوه کدگذاری انجام شد. نتایج: یافته ها در مرحله کدگذاری باز نشان داد؛ برای پرورش مهارت یادگیری خودرهیاب از 58 ابزار استفاده شده که براساس نتایج کدگذاری محوری در دو دسته ابزارهای همزمان و غیرهمزمان تقسیم بندی شدند. همچنین نتایج مرحله کدگذاری انتخابی نیز ابزارهای به دست آمده را در چهار مقوله اصلی: ابزارهای جستجوی منابع, ارتباط و مشارکت, مدیریت و ارایه محتوا و موک ها طبقه بندی نموده است. نتیجه گیری: پژوهش حاضر براساس ویژگی ها و ماهیت رسانه ای, ابزارها را در چهار مقوله, طبقه بندی نموده که می تواند در طراحی برنامه درسی الکترونیکی با هدف پرورش مهارت خودرهیابی و رویکرد فعال استفاده گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شریفی رهنمو، سعید، سراجی، فرهاد، و خاکباز، عظیمه سادات. (1401). شناسایی ابزارهای الکترونیکی برای پرورش مهارت های یادگیری خودرهیاب در برنامه درسی دانشجویان علوم پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 22(1 (پیاپی 85) )، 271-285. SID. https://sid.ir/paper/1127987/fa

    Vancouver: کپی

    شریفی رهنمو سعید، سراجی فرهاد، خاکباز عظیمه سادات. شناسایی ابزارهای الکترونیکی برای پرورش مهارت های یادگیری خودرهیاب در برنامه درسی دانشجویان علوم پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1401؛22(1 (پیاپی 85) ):271-285. Available from: https://sid.ir/paper/1127987/fa

    IEEE: کپی

    سعید شریفی رهنمو، فرهاد سراجی، و عظیمه سادات خاکباز، “شناسایی ابزارهای الکترونیکی برای پرورش مهارت های یادگیری خودرهیاب در برنامه درسی دانشجویان علوم پزشکی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 22، no. 1 (پیاپی 85) ، pp. 271–285، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1127987/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا