مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

469
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

337
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

اختلالات نوشتاری و خوانداری و نقش بازی درمانی در کاهش آن

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 پژوهش حاضر باهدف بررسی اختلالات نوشتاری و خوانداری و نقش بازی درمانی در کاهش آن انجام شده است. روش علمی پژوهش به صورت توصیفی _تحلیلی و روش گردآوری مطالب به روش توصیفی تحلیلی و جست وجو در پایگاه ها و منابع اطلاعات اینترنتی بوده است. ابزاری که در این پژوهش برای گردآوری اطلاعات مورداستفاده قرار گرفته کلیه کتاب ها, مدارک, اسناد, مقاله ها, فصلنامه ها و پژوهش های در دسترس پژوهشگران که به بررسی مفاهیم پرداخته اند موردمطالعه قرار گرفته و از آنها فیش برداری شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که دانش آموزان دارای ناتوانایی یادگیری, ظاهری طبیعی و هوش عادی دارند اما هنگامی که وارد مدرسه می شوند و می خواهند خواندن, نوشتن و حساب کردن را یادبگیرند دچار اختلال می گردند و اگر درمان نشوند؛ باعث گرفتارشدن اختلالاتی مانند افسردگی, کاهش اعتماد به نفس, روابط اجتماعی ضعیف و. . . می شوند اما میتوان بازی درمانی را برای کاهش این اختلالات و همچنین رهایی از تنش های روحی-روانی دانش آموزان به کاربرد و مشکلات بنیادی کودکانی که در حافظه دیداری, شنیداری, تمیز و تشخیص دیداری و شنیداری, تن آگاهی مشکل دارند بهره جست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیری، مهدیه، و قاسمی، پریسا. (1402). اختلالات نوشتاری و خوانداری و نقش بازی درمانی در کاهش آن. کنفرانس بین المللی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران. SID. https://sid.ir/paper/1128050/fa

    Vancouver: کپی

    شیری مهدیه، قاسمی پریسا. اختلالات نوشتاری و خوانداری و نقش بازی درمانی در کاهش آن. 1402. Available from: https://sid.ir/paper/1128050/fa

    IEEE: کپی

    مهدیه شیری، و پریسا قاسمی، “اختلالات نوشتاری و خوانداری و نقش بازی درمانی در کاهش آن،” presented at the کنفرانس بین المللی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران. 1402، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1128050/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button