مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

64
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

19
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی بالندگی اعضای هیئت علمی در دانشگاه فرهنگیان با رویکرد مبتنی بر نظریه ی برپایه

صفحات

 صفحه شروع 124 | صفحه پایان 134

چکیده

 مقدمه: اعضای هییت علمی دانشگاه, از جمله عوامل مهم و تاثیرگذار ساختار آموزش عالی یک کشور را تشکیل می دهند. از این رو, توسعه و تکمیل اعضای هییت علمی, به عنوان بخشی از مدیریت منابع انسانی در سطح دانشگاه نقش خاصی را در مدیریت دانشگاه ها ایفا می کند. بالندگی اعضای هییت علمی کلید ارتقای کیفیت آموزش عالی محسوب می شود. هدف این پژوهش تدوین الگوی بالندگی اعضای هییت علمی در دانشگاه فرهنگیان بود. روش کار: پژوهش حاضر در چهارچوب رویکرد کیفی و با بهکارگیری روش نظریه ی برپایه انجام پذیرفت. داده های مورد با به کارگیری مصاحبه های نیمه ساختار یافته, با تاکید بر دو صفت دوشادوش بودن و پیچش حلزونی, در سه مرحله کدگذاری باز, کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی با استفاده از نرم افزار MAXQDA, جمع آوری و مورد تحلیل قرار گرفت. نمونه گیری به صورت هدفمند و نظری بود. برای بررسی اعتبار نظریه ی بر پایه, در پژوهش حاضر از سه روش, بازبینی مشارکت کنندگان و مرور خبرگان غیر شرکت کننده در پژوهش و قابلیت ساخت پرسش نامه استفاده شد. یافته ها: براساس مصاحبه های انجام گرفته, 650 کد یا مفهوم اولیه, 92 مقوله فرعی و 14 مقوله اصلی استخراج گردید؛ که مقوله های استخراجی در قالب الگوی پارادایمی تحلیل شد. نتیجه گیری: یافته ها نشان می دهد که مقوله های اساسی بالندگی در دانشگاه فرهنگیان مبتنی بر پیشایندها, فرایندها و برآیندها می باشد. پیشنهاد می شود سیاست گذران دانشگاهی در تیوری و عمل به این الگوی پارادیمی, دید سیستمی داشته باشند. چراکه, هر یک از این مقوله ها, در برنامه ریزی, سازماندهی و راهبری مطلوب بالندگی اعضای هییت علمی موثر می باشند.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

    ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیدحاتمی، سیدشهاب الدین، نامور، یوسف، سلیمانی، توران، و زاهد بابلان، عادل. (1402). الگوی بالندگی اعضای هیئت علمی در دانشگاه فرهنگیان با رویکرد مبتنی بر نظریه ی برپایه. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 16(2 )، 124-134. SID. https://sid.ir/paper/1130515/fa

    Vancouver: کپی

    سیدحاتمی سیدشهاب الدین، نامور یوسف، سلیمانی توران، زاهد بابلان عادل. الگوی بالندگی اعضای هیئت علمی در دانشگاه فرهنگیان با رویکرد مبتنی بر نظریه ی برپایه. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1402؛16(2 ):124-134. Available from: https://sid.ir/paper/1130515/fa

    IEEE: کپی

    سیدشهاب الدین سیدحاتمی، یوسف نامور، توران سلیمانی، و عادل زاهد بابلان، “الگوی بالندگی اعضای هیئت علمی در دانشگاه فرهنگیان با رویکرد مبتنی بر نظریه ی برپایه،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 16، no. 2 ، pp. 124–134، 1402، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1130515/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button