مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

171
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

94
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر آموزش خود تنظیمی هیجانی بر خودکنترلی و شفقت بر خود(نمونه پژوهش دانش آموزان مقطع متوسطه اول شهرستان رشت)

صفحات

 صفحه شروع 351 | صفحه پایان 361

چکیده

 هدف هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر آموزش خود تنظیمی هیجانی بر خودکنترلی و شفقت بر خود است. مواد و روش ها جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان مقطع متوسطه اول شهر رشت در سال تحصیلی 1401-1400 بودند. از میان جامعه آماری با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند و براساس نمره پرسشنامه, پرسشنامه خودکنترلی (تانجی و همکاران, 2004), و پرسشنامه شفقت خود (نف, 2003) در پیش آزمون, 45 دانش آموز که دارای ملاک های ورود و خروج بودند نمونه آماری را تشکیل دادند. این 45 نفر به طور تصادفی در 3 گروه 15 نفره (2 گروه آزمایش و یک گروه کنترل) گزینش شدند که برای گروه آزمایشی (A), آموزش شفقت به خود و برای گروه دوم (گروه آزمایشی B), آموزش خودتنظیمی هیجانی را دریافت کردند و گروه کنترل (C) در لیست انتظار قرار گرفت. به منظور تجزیه و تحلیل داده های پژوهش از تحلیل کوواریانس چندمتغیره استفاده شد. داده ها به کمک نرم افزار spss-22 تحلیل شدند. یافته ها نتایج نشان داد که آموزش خود تنظیمی هیجانی به طور معناداری برخودکنترلی و شفقت بر خود تاثیر مثبت دارد. نتیجه گیری بنابرین یادگیری و به کارگیری فنون به کار برده شده در این پروتکل درمانی موجب میشود که افراد به طور بالقوه بتوانند با زمان حال حاضر ارتباط برقرار کنند و رفتار خود را طوری تغییر دهند که یک زندگی ارزشمند را برای خود حفظ کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صولتی آناقیزی، رمضان، ابوالقاسمی، شهنام، و فرهنگی، عبدالحسن. (1402). بررسی تاثیر آموزش خود تنظیمی هیجانی بر خودکنترلی و شفقت بر خود(نمونه پژوهش دانش آموزان مقطع متوسطه اول شهرستان رشت). سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، 7(1 )، 351-361. SID. https://sid.ir/paper/1130574/fa

    Vancouver: کپی

    صولتی آناقیزی رمضان، ابوالقاسمی شهنام، فرهنگی عبدالحسن. بررسی تاثیر آموزش خود تنظیمی هیجانی بر خودکنترلی و شفقت بر خود(نمونه پژوهش دانش آموزان مقطع متوسطه اول شهرستان رشت). سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت[Internet]. 1402؛7(1 ):351-361. Available from: https://sid.ir/paper/1130574/fa

    IEEE: کپی

    رمضان صولتی آناقیزی، شهنام ابوالقاسمی، و عبدالحسن فرهنگی، “بررسی تاثیر آموزش خود تنظیمی هیجانی بر خودکنترلی و شفقت بر خود(نمونه پژوهش دانش آموزان مقطع متوسطه اول شهرستان رشت)،” سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، vol. 7، no. 1 ، pp. 351–361، 1402، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1130574/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button