مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

52
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

464
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیش بینی سرزندگی تحصیلی دانشجویان براساس اقتدار اخلاقی اساتید، جهت گیری اهداف پیشرفت، سبک های تنظیم شناختی هیجان و هیجانات پیشرفت تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 131 | صفحه پایان 139

چکیده

 زمینه: سرزندگی تحصیلی به معنای توانایی موفقیت آمیز دانش آموزان و دانشجویان در روبه رو شدن با مانع ها و چالش های تحصیلی و غلبه کردن بر آن هاست. هدف این پژوهش تعیین رابطه منابع اقتدار اخلاقی اساتید, جهت گیری اهداف پیشرفت, سبک های تنظیم شناختی هیجان و هیجانات پیشرفت با سرزندگی تحصیلی در دانشجویان بود. روش: پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ نوع پژوهش همبستگی بود. جامعه آماری همه دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور استان آذربایجان غربی بود که با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای و طبقه ای 386 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از پرسش نامه های استاندارد شده و برای تحلیل داده ها از آزمون های آماری ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام با کمک نرم افزار SPSS 24 استفاده شد. یافته ها: نتایج حاکی از رابطه مثبت و معنادار میان اقتدار اخلاقی اساتید و سرزندگی تحصیلی دانشجو است. همچنین با افزایش نمره هیجانات پیشرفت تحصیلی مثبت, سرزندگی تحصیلی افزایش یافت و با افزایش نمره هیجانات پیشرفت تحصیلی منفی, سرزندگی تحصیلی کاهش یافت. از سویی با افزایش نمره سبک های تنظیم شناختی هیجانی سازگار, سرزندگی تحصیلی افزایش یافت و با افزایش نمره سبک های تنظیم شناختی هیجانی ناسازگار, سرزندگی تحصیلی کاهش یافت و با افزایش نمره جهت گیری هدف تسلطی گرایشی, سرزندگی تحصیلی افزایش یافت. نتیجه گیری: بی شک اقتدار اخلاقی اساتید, جهت گیری اهداف پیشرفت, سبک های تنظیم شناختی هیجان و هیجانات پیشرفت تحصیلی نقشی مهم در شکل گیری سرزندگی تحصیلی ایفا می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امین پور، حسن، حسینی نسب، سید داود، و آزموده، معصومه. (1402). پیش بینی سرزندگی تحصیلی دانشجویان براساس اقتدار اخلاقی اساتید, جهت گیری اهداف پیشرفت, سبک های تنظیم شناختی هیجان و هیجانات پیشرفت تحصیلی. اخلاق در علوم و فناوری، 18(1 )، 131-139. SID. https://sid.ir/paper/1137451/fa

    Vancouver: کپی

    امین پور حسن، حسینی نسب سید داود، آزموده معصومه. پیش بینی سرزندگی تحصیلی دانشجویان براساس اقتدار اخلاقی اساتید, جهت گیری اهداف پیشرفت, سبک های تنظیم شناختی هیجان و هیجانات پیشرفت تحصیلی. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1402؛18(1 ):131-139. Available from: https://sid.ir/paper/1137451/fa

    IEEE: کپی

    حسن امین پور، سید داود حسینی نسب، و معصومه آزموده، “پیش بینی سرزندگی تحصیلی دانشجویان براساس اقتدار اخلاقی اساتید, جهت گیری اهداف پیشرفت, سبک های تنظیم شناختی هیجان و هیجانات پیشرفت تحصیلی،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 18، no. 1 ، pp. 131–139، 1402، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1137451/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button