مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,544
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,167
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل محتوای بسته های آموزشی پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 62

چکیده

 هدف: این پژوهش با هدف تحلیل محتوای بسته های آموزشی پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی بر اساس مولفه های پیشگیری از اعتیاد انجام شده است.روش: روش پژوهش کیفی از نوع تحلیل محتوا و بر اساس مدل آنتروپی شانون انجام گرفته است. جامعه آماری شامل بسته های آموزشی مرتبط با پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی, و نمونه بررسی, بسته آموزشی پیشگیری از سوء مصرف مواد, مهارت های زندگی (1) و مهارت های زندگی (2) بود.یافته ها: نتایج نشان داد که در محتوای بسته آموزشی پیشگیری از اعتیاد, بیشترین توجه به مولفه های خودآگاهی و همدلی سپس به مولفه تصمیم گیری و حل مساله و کم ترین توجه به ترتیب به ارتباطات موثر, تفکر خلاق و انتقادی, آموزش مواد, مقابله با استرس شده است. در کتاب مهارت های زندگی (1) بیشترین توجه به مولفه تصمیم گیری و حل مساله و ارتباط موثر و آموزش مواد و کم ترین توجه به مولفه مقابله با استرس, هیجان, و تفکر خلاق و انتقادی و خودآگاهی و همدلی شده است. در کتاب مهارت های زندگی (2) بیشترین توجه, به مولفه تصمیم گیری و حل مساله, خودآگاهی و همدلی و ارتباط موثر و کم ترین توجه به مولفه تفکر خلاق و انتقادی, آموزش درباره مواد و مقابله با استرس و هیجان شده است.نتیجه گیری: با توجه به این که به برخی از مولفه های پیشگیری از اعتیاد توجه چندانی نشده, لذا لحاظ کردن آن ها در بسته های آموزشی, کمک موثری به ارتقاء دانش جامعه ی هدف خواهد داشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زوار، تقی، حبیبی کلیبر، رامین، و حسنوند، مریم. (1395). تحلیل محتوای بسته های آموزشی پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی. اعتیاد پژوهی، 10(39 )، 45-62. SID. https://sid.ir/paper/113891/fa

    Vancouver: کپی

    زوار تقی، حبیبی کلیبر رامین، حسنوند مریم. تحلیل محتوای بسته های آموزشی پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی. اعتیاد پژوهی[Internet]. 1395؛10(39 ):45-62. Available from: https://sid.ir/paper/113891/fa

    IEEE: کپی

    تقی زوار، رامین حبیبی کلیبر، و مریم حسنوند، “تحلیل محتوای بسته های آموزشی پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی،” اعتیاد پژوهی، vol. 10، no. 39 ، pp. 45–62، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/113891/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button