مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

108
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

55
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی مولفه اخلاق سازمانی در نظام آموزش و پرورش

صفحات

 صفحه شروع 149 | صفحه پایان 156

چکیده

 زمینه: شناسایی مولفه های اخلاق سازمانی در نظام آموزش و پرورش در پیشبرد اهداف نظام آموزشی و در نهایت تعالی جامعه نقش موثری را ایفا می کند, با درک این مهم پژوهش حاضر با هدف شناسایی مولفه های اخلاق سازمانی در نظام آموزش و پرورش انجام شده است. روش: روش تحقیق آمیخته اکتشافی می باشد, در مرحله کیفی از تحلیل تم و در مرحله کمی از روش تحلیل توصیفی-پیمایی بهره گرفته شد. مشارکت کنندگان در بخش کیفی شامل خبرگان و متخصصان حوزه مدیریت و علوم تربیتی بود, که از طریق روش نمونه گیری هدفمند تعداد 16 نفر بعنوان مطلعین کلیدی انتخاب شدند. جامعه آماری در بخش کمی شامل کلیه کارکنان آموزش و پرورش استان مازندران می باشد, 350 نفر از کارکنان با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای جهت مطالعه انتخاب شدند. برای گردآوری داده های پژوهش در مرحله کیفی از مصاحبه نیمه ساختار یافته و در بخش کمی از پرسشنامه محقق ساخته اخلاق سازمانی استفاده شد. داده های تحقیق پس از جمع آوری در بخش کیفی با استفاده از کدگذاری باز و در بخش کمی با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی در نرم افزارهای آماری AMOS, SPSS تحلیل شدند. یافته ها: نتایج بررسی نشان داد که هفت مولفه دیدگاه ارزش مدار, نگرش مسیولانه, مالکیت فکری و رازداری, فضای اخلاقی و اسلامی, اخلاق فضیلت گرایی, اخلاق وظیفه گرایی, اخلاق حرفه ای به عنوان مولفه های اخلاق سازمانی شناسایی شد. نتیجه گیری: در نتیجه می توان برای نهادینه سازی اخلاق سازمانی در نظام آموزش و پرورش به مولفه های شناسایی شده توجه کرد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    گلستانی فرد، نجمه السادات، خطیر پاشا، کیومرث، و یوسفی سعیدآبادی، رضا. (1401). شناسایی مولفه اخلاق سازمانی در نظام آموزش و پرورش. اخلاق در علوم و فناوری، 17(4 )، 149-156. SID. https://sid.ir/paper/1139243/fa

    Vancouver: کپی

    گلستانی فرد نجمه السادات، خطیر پاشا کیومرث، یوسفی سعیدآبادی رضا. شناسایی مولفه اخلاق سازمانی در نظام آموزش و پرورش. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1401؛17(4 ):149-156. Available from: https://sid.ir/paper/1139243/fa

    IEEE: کپی

    نجمه السادات گلستانی فرد، کیومرث خطیر پاشا، و رضا یوسفی سعیدآبادی، “شناسایی مولفه اخلاق سازمانی در نظام آموزش و پرورش،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 17، no. 4 ، pp. 149–156، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1139243/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button