مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

63
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

473
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی اخلاق مداری حرفه ای در مدارس سمپاد

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 103

چکیده

 زمینه: توجه به امر اخلاق در حوزه آموزش تضمین کننده سلامت فرآیند یاددهی-یادگیری است. از این رو پژوهش حاضر با هدف طراحی و تدوین الگوی اخلاق مداری حرفه ای در مدارس سمپاد شکل گرفت. روش: تحقیق حاضر در زمره پژوهش های کیفی بوده و با روش گرندد تیوری انجام شد. جامعه آماری شامل کلیه مدیران و معلمان مدارس سمپاد استان آذربایجان غربی بود که حداقل 5 سال سابقه خدمت داشته که 10 نفر از آنها به روش نمونه گیری گلوله برفی انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها مصاحبه نیمه ساختار یافته بود. در نهایت داده ها با روش کدگذاری سه گانه در نرم افزار Maxqda مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: بر اساس یافته های پژوهش, 152 کدباز اولیه, 89 کد انتخابی و 79 کد مستخرج نهایی در قالب 17 مفهوم و 6 مقوله اصلی دسته بندی شد. نتیجه گیری: در پژوهش حاضر مشخص شد اخلاق مداری حرفه ای تحت تاثیر یکسری شرایط علی همچون عدم تبعیض, دانش فنی معلمان, رضایت از پست سازمانی, نحوه عملکرد و آموزش مدیران, ارتباطات بین سازمانی, عدم موازی کاری, مشارکت در تصمیم سازی و شایسته سالاری و تحت تاثیر بستر هایی چون سلامت محیطی, برنامه ریزی شفاف, مبارزه با فسادو درگیر کردن بخش های بازرسی شکل می گیرد. توجه به اخلاق مداری در مدارس بی شک منجر به بهبود کیفیت زندگی کاری و عملکرد شغلی, کاهش رفتار مخرب و فساد اداری, شفافیت سازمانی خواهد شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی قشلاق، پریوش. (1400). الگوی اخلاق مداری حرفه ای در مدارس سمپاد. اخلاق در علوم و فناوری، 16(4 )، 97-103. SID. https://sid.ir/paper/1139264/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی قشلاق پریوش. الگوی اخلاق مداری حرفه ای در مدارس سمپاد. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1400؛16(4 ):97-103. Available from: https://sid.ir/paper/1139264/fa

    IEEE: کپی

    پریوش محمدی قشلاق، “الگوی اخلاق مداری حرفه ای در مدارس سمپاد،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 16، no. 4 ، pp. 97–103، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1139264/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button