مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

23
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

455
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش اخلاق در بازاریابی اجتماعی بر ترغیب نخبگان ورزشی به خرید برندهای داخلی

صفحات

 صفحه شروع 119 | صفحه پایان 126

چکیده

 زمینه: با توجه به مشکلاتی که بازاریابان ورزشی با برندهای داخلی روبرو هستند, توجه به اخلاق در بازاریابی اجتماعی در جهت بهبود وضعیت خرید مصرف کنندگان می تواند موثر باشد. ازین رو پژوهش حاضر با هدف نقش اخلاق در بازاریابی اجتماعی بر ترغیب نخبگان ورزشی به برندهای داخلی تدوین شده است. روش: این پژوهش از نوع توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه نخبگان ورزشی بودند که تعداد 206نفر بر اساس اصول تعیین حجم نمونه و روش دسترس به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه اخلاق در بازاریابی اجتماعی و تصمیم به خرید مصرف کنندگان استفاده گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون همبستگی پیرسون و تحلیل مسیر با نرم افزار spss و Amos استفاده شد. یافته ها: نتایج آزمون همبستگی پیرسون نشان دادبین اخلاق در بازاریابی اجتماعی و ابعادش با ترغیب نخبگان ورزشی به خرید برندهای داخلی رابطه معناداری وجود دارد. نتایج تحلیل مسیر نیز نشان داد که تنها مشتری مداری و رعایت اصول و ارزش های اخلاقی در فروش بر ترغیب نخبگان ورزشی به خرید برندهای داخلی تاثیر مثبت معناداری دارند که مشتری مداری(858/0=β, )نسبت به رعایت اصول و ارزش های اخلاقی در فروش(345/0=β, )تاثیر بیشتری بر ترغیب نخبگان ورزشی به خرید برندهای داخلی دارد. نتیجه گیری: بر اساس نتایج رعایت اصول اخلاقی در بازاریابی اجتماعی از سوی عوامل اجرایی کسب وکارهای برندهای ورزشی می تواند در شکل دهی رفتار و ترغیب به خرید مصرف کنندگان و نخبگان ورزشی تاثیر داشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سعیدی، ثریا، محمدی، نصرالله، و امامی، فرشاد. (1400). نقش اخلاق در بازاریابی اجتماعی بر ترغیب نخبگان ورزشی به خرید برندهای داخلی. اخلاق در علوم و فناوری، 16(4 )، 119-126. SID. https://sid.ir/paper/1139269/fa

    Vancouver: کپی

    سعیدی ثریا، محمدی نصرالله، امامی فرشاد. نقش اخلاق در بازاریابی اجتماعی بر ترغیب نخبگان ورزشی به خرید برندهای داخلی. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1400؛16(4 ):119-126. Available from: https://sid.ir/paper/1139269/fa

    IEEE: کپی

    ثریا سعیدی، نصرالله محمدی، و فرشاد امامی، “نقش اخلاق در بازاریابی اجتماعی بر ترغیب نخبگان ورزشی به خرید برندهای داخلی،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 16، no. 4 ، pp. 119–126، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1139269/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button