مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

32
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

22
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین الگوی مولفه های اخلاقی مشارکت در رفتار آوایی کارکنان

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 61

چکیده

 زمینه: مشارکت کارکنان در سازمان و شنیدن صدای آنها, یکی از راه های هم افزایی و تقویت روحیه انتقادپذیری و کار تیمی با هدف افزایش بهره وری در سازمان هاست. هدف از پژوهش حاضر تدوین الگوی مولفه های اخلاقی مشارکت در رفتار آوایی کارکنان است. روش: روش پژوهش آمیخته اکتشافی است. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان, دانشگاه های کرمانشاه, همدان و کردستان بود(1585 نفر). در بخش کیفی به صورت هدفمند و بر مبنای اصل اشباع نظری تعداد 35 نفر از کارکنان مورد مصاحبه قرار گرفتند. در بخش کمی بر اساس جدول کرجسی و مورگان 310 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختار یافته و در بخش کمی پرسشنامه محقق ساخته بود. برای تحلیل داده ها از تحلیل عاملی اکتشافی جهت شناسایی عامل های زیر بنایی مشارکت کارکنان در رفتار آوایی, سپس تحلیل عاملی تاییدی به منظور تعیین میزان توان مدل عاملی استفاده شد. یافته ها: نتایج بخش کیفی در قالب 38 مضمون فرعی, و 10 مضمون اصلی دسته بندی شد. بر اساس تحلیل عاملی اکتشافی مضامین فرعی, در قالب 7 عامل زیربنایی توانمندی و قابلیت حرفه ا ی, معیارهای ارزیابی عادلانه, سبک رهبری اخلاقی, عدالت سازمانی پایدار, وجدان کاری, جو اخلاقی حامی مشارکت و اعتقادات و باورهای فردی مشخص شدند. در بخش تاییدی نیز مدل ارتباط عامل ها با رفتار آوایی, برازش مناسبی داشت, که نشان از مناسب بودن عامل ها در توسعه رفتار آوایی دارد. نتیجه گیری: توسعه آوا و استفاده از مزایای آن نیازمند تقویت مولفه های اخلاقی و ترغیب کارکنان به مشارکت سازمانی و کاربست مولفه های اخلاقی در آوا و بیان نظرات آنان است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، محمدفائق، و قنبری، سیروس. (1400). تدوین الگوی مولفه های اخلاقی مشارکت در رفتار آوایی کارکنان. اخلاق در علوم و فناوری، 16(4 )، 53-61. SID. https://sid.ir/paper/1139291/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی محمدفائق، قنبری سیروس. تدوین الگوی مولفه های اخلاقی مشارکت در رفتار آوایی کارکنان. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1400؛16(4 ):53-61. Available from: https://sid.ir/paper/1139291/fa

    IEEE: کپی

    محمدفائق محمدی، و سیروس قنبری، “تدوین الگوی مولفه های اخلاقی مشارکت در رفتار آوایی کارکنان،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 16، no. 4 ، pp. 53–61، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1139291/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button