مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,860
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

513
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

7

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط تفکر انتقادی و تصمیم گیری بالینی در دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 71

چکیده

 زمینه و هدف: تفکر انتقادی معرف توانایی شناختی است و توانایی های شناختی پرستار, به خصوص توانایی وی برای پردازش اطلاعات و تصمیم گیری از اجزای کلیدی عملکرد پرستار می باشد. هدف از انجام این پژوهش تعیین ارتباط تفکر انتقادی و تصمیم گیری بالینی دانشجویان سال آخر پرستاری بوده است.روش بررسی: مطالعه انجام شده یک طرح توصیفی از نوع همبستگی بود که در آن 50 نفر از دانشجویان پرستاری ترم آخر دانشکده های پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان- با استفاده از شیوه سرشماری – شرکت کردند. با استفاده از پرسشنامه ای مشتمل بر دو بخش مشخصات دموگرافیک و سوالات آزمون تفکر انتقادی کالیفرنیا و هم چنین با استفاده از شیوه کیوسورت و با استفاده از کارت های تصمیم گیری بالینی, اطلاعات جمع آوری گردید و با استفاده از روش های آمار توصیفی و آزمون های مجذور کای و فیشر تحت نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: یافته ها ارتباط معنی دار آماری بین تفکر انتقادی و تصمیم گیری بالینی را نشان نداد. آزمون آماری کای دو ارتباط معنی دار آماری (P=0.001) بین نمره تفکر انتقادی و میانگین معدل ترم های گذشته و هم چنین بین تصمیم گیری بالینی و سابقه برخورد با بیمار تحت عمل جراحی بیلروت 2 را نشان داد (P=0.008).نتیجه گیری کلی: با توجه به عدم ارتباط تفکر انتقادی با تصمیم گیری بالینی, انجام این پژوهش با حجم نمونه بالاتر و استفاده از ابزارهای متنوع توصیه می شود. از یافته های این مطالعه می توان در برنامه ریزی آموزشی پرستاری استفاده نمود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پاریاد، عزت، جوادی، نازیلا، عطرکارروشن، زهرا، فداکارسوقه، کلثوم، و اسیری، شهلا. (1390). ارتباط تفکر انتقادی و تصمیم گیری بالینی در دانشجویان پرستاری. نشریه پرستاری ایران، 24(73)، 63-71. SID. https://sid.ir/paper/113998/fa

    Vancouver: کپی

    پاریاد عزت، جوادی نازیلا، عطرکارروشن زهرا، فداکارسوقه کلثوم، اسیری شهلا. ارتباط تفکر انتقادی و تصمیم گیری بالینی در دانشجویان پرستاری. نشریه پرستاری ایران[Internet]. 1390؛24(73):63-71. Available from: https://sid.ir/paper/113998/fa

    IEEE: کپی

    عزت پاریاد، نازیلا جوادی، زهرا عطرکارروشن، کلثوم فداکارسوقه، و شهلا اسیری، “ارتباط تفکر انتقادی و تصمیم گیری بالینی در دانشجویان پرستاری،” نشریه پرستاری ایران، vol. 24، no. 73، pp. 63–71، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/113998/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button