مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,352
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,041
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

8

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

میزان رضایت بیماران بستری در بخش های داخلی و جراحی از خدمات پزشکی و پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 61

چکیده

رضایت بیمار پدیده پیچیده ای است که تحت تاثیر عوامل گوناگون قرار دارد و بازتاب نظر بیماران درباره مراقبت و خدمات بهداشتی برای مدیران, ارایه دهندگان مراقبت و بیماران ارزشمند است.تحقیق حاضر با هدف تعیین میزان رضایتمندی بیماران بستری در بخش های داخلی و جراحی از خدمات پزشکی و کادر پرستاری بیمارستان های کامکار و نکویی قم در سال 1382 انجام شده است.این مطالعه مقطعی بر روی 400 بیمار واجد شرایط شرکت در پژوهش صورت گرفته است. نمونه گیری به روش آسان انجام شد. از پرسشنامه رضایتمندی که روایی و پایایی آن توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال 1375 به تایید رسیده بود, استفاده گردید. اطلاعات توسط پرسشگران به روش مصاحبه جمع آوری شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار آماری SPSS استفاده گردید.با توجه به نتایج تحقیق میزان رضایت بیماران از خدمات پزشکان 79 درصد (77 درصد در بیمارستان کامکار و 81 درصد در بیمارستان نکویی) و خدمات کادر پرستاری 74 درصد (73 درصد در بیمارستان کامکار و 75 درصد در بیمارستان نکویی) به دست آمد.در این پژوهش میزان رضایت کلی بیماران از خدمات پزشکی و پرستاری 76.5 درصد (75 درصد در بیمارستان کامکار و 78 درصد در بیمارستان نکویی) به دست آمد به منظور افزایش هر چه بیشتر میزان رضایت بیماران از خدمات ارایه شده در بیمارستان ها پیشنهاد می شود که بر اساس یافته های این پژوهش با برنامه ریزی و عملکرد صحیح در جهت رفع عوامل نارضایتی اقدام های مقتضی صورت پذیرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صیدی، معصومه، حیدری، اکرم، و رییس کرمی، سیدرضا. (1383). میزان رضایت بیماران بستری در بخش های داخلی و جراحی از خدمات پزشکی و پرستاری. نشریه پرستاری ایران، 17(40)، 55-61. SID. https://sid.ir/paper/114078/fa

    Vancouver: کپی

    صیدی معصومه، حیدری اکرم، رییس کرمی سیدرضا. میزان رضایت بیماران بستری در بخش های داخلی و جراحی از خدمات پزشکی و پرستاری. نشریه پرستاری ایران[Internet]. 1383؛17(40):55-61. Available from: https://sid.ir/paper/114078/fa

    IEEE: کپی

    معصومه صیدی، اکرم حیدری، و سیدرضا رییس کرمی، “میزان رضایت بیماران بستری در بخش های داخلی و جراحی از خدمات پزشکی و پرستاری،” نشریه پرستاری ایران، vol. 17، no. 40، pp. 55–61، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/114078/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button