مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,738
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

874
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش الگوی حل مساله اجتماعی دزوریلا و گلد فراید بر مهارت حل مساله دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 9

چکیده

 زمینه و هدف: حل مساله یک مهارت حیاتی برای زندگی در عصر حاضر است و یادگیری آن برای همگان ضروری است. با توجه به این که بهترین راه دستیابی به عادات تفکر و قضاوت صحیح استفاده از برنامه های آموزشی و روش هایی است که دانشجویان را با مسائل واقعی مواجه می سازد. لذا هدف از این مطالعه بررسی تاثیر آموزش الگوی حل مساله اجتماعی دزوریلا و گلد فراید (D - zurilla & gold fried) بر مهارت حل مساله دانشجویان پرستاری می باشد.روش بررسی: پژوهش حاضر یک مطالعه کارآزمایی تصادفی کنترل شده می باشد که بر روی 43 نفر از دانشجویان سال چهارم (ترم 7) کارشناسی پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه (س) دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شده است. جهت جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه های اطلاعات دموگرافیک و آزمون هوش هیجانی باراون (زیر مقیاس حل مساله), استفاده شد. سپس داوطلبان, بصورت تصادفی به دو گروه تجربی (20 نفر) و شاهد (23 نفر) تقسیم شدند. جهت گروه تجربی, دوره آموزش مهارت حل مساله, برنامه ریزی شده بر اساس پروتکل دزوریلا و گلد فراید, به شیوه بحث گروهی و بارش افکار در گروه های4  نفره, به مدت شش جلسه و در طول دو ماه, برگزار شد. داده ها با استفاده از بسته نرم افزاری آماری SPSS نسخه11  و با کاربرد تست های آماری توصیفی, کای اسکور و من ویتنی, مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: میانگین نمرات مهارت حل مساله دانشجویان گروه تجربی در مراحل بلافاصله و دو ماه پس از مداخله, نسبت به گروه شاهد تفاوت آماری معنی داری نشان داد (p<0.01).نتیجه گیری کلی: با توجه به تاثیر و پایدار بودن اثر این الگوی آموزشی وارد نمودن آموزش مهارت حل مساله در حیطه های مختلف پرستاری اعم از آموزش, پژوهش, مدیریت و بالین توصیه می شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شهبازی، سارا، و حیدری، محمد. (1391). تاثیر آموزش الگوی حل مساله اجتماعی دزوریلا و گلد فراید بر مهارت حل مساله دانشجویان پرستاری. نشریه پرستاری ایران، 25(76)، 1-9. SID. https://sid.ir/paper/114114/fa

    Vancouver: کپی

    شهبازی سارا، حیدری محمد. تاثیر آموزش الگوی حل مساله اجتماعی دزوریلا و گلد فراید بر مهارت حل مساله دانشجویان پرستاری. نشریه پرستاری ایران[Internet]. 1391؛25(76):1-9. Available from: https://sid.ir/paper/114114/fa

    IEEE: کپی

    سارا شهبازی، و محمد حیدری، “تاثیر آموزش الگوی حل مساله اجتماعی دزوریلا و گلد فراید بر مهارت حل مساله دانشجویان پرستاری،” نشریه پرستاری ایران، vol. 25، no. 76، pp. 1–9، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/114114/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button