Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,295
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ضرورت تحول در آموزش علوم پزشکی: گامی بسوی توسعه تفکر انتقادی

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 48

چکیده

 قرن بیست و یکم, عصر تغییرات دائمی در عملکردهای علمی و پزشکی جدید است. لذا ضرورت سازگاری با سیستم های پیچیده مراقبت های بهداشتی به عنوان یک اولویت مهم احساس می گردد. که این خود مستلزم تجهیز به سلاح تفکر انتقادی می باشد. آموزش فعالیتی هدفمند در جهت ارتقا یادگیری است. وظیفه اصلی هر موسسه آموزشی فراهم کردن امکان رشد شایستگی و صلاحیت حرفه ای دانشجویانی است که به موسسه وارد می شوند. هدف اصلی در آموزش علوم پزشکی علاوه بر رشد شایستگی صلاحیت های حرفه ای, توسعه مهارت تصمیم گیری, مساله گشایی و خود کارآمدی می باشد که این مهارت ها خود تحت الشعاع توانایی تمرین فکر کردن به صورت انتقادی است. ضرورت پرداختن به تفکر انتقادی در آموزش علوم پزشکی در پاسخ به تغییر سریع محیط مراقبت بهداشتی مورد تاکید قرار گرفته است. پرستاران و پزشکان باید انتقادی فکر کنند تا بتوانند در طول سازگاری با گسترش نقش در رابطه با پیچیدگی های سیستم های مراقبت بهداشتی امروزی مراقبت موثر را ارایه نمایند. به نظر می رسد نظام آموزش علوم پزشکی در ایران با نارسایی هایی در تربیت دانشجویان خود کارآمد و متفکر روبرو است. لذا ضرورت تحول در نظام آموزش علوم پزشکی با تاکید بر آموزش تفکر انتقادی به عنوان یک اولویت احساس می گردد.در این مقاله پس از طرح برخی از موانع و چالش های عمده توسعه تفکر انتقادی, برای رفع آن ها راهکارهایی در قالب یک مدل ترسیم و ارایه خواهد شد.راهکارهای ارایه شده در مدل پیشنهادی می تواند به عنوان گامی هر چند کوچک در جهت توسعه تفکر انتقادی دانشجویان در نظام آموزش پرستاری همگام با تغییرات سریع محیط مراقبت های بهداشتی مورد استفاده قرار گیرد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حسن پور، مرضیه، محمدی، رخشنده، دباغی، فاطمه، حق دوست اسکویی، سیده فاطمه، یادآورنیک روش، منصوره، صلصالی، مهوش، و نوری تاجر، مریم. (1384). ضرورت تحول در آموزش علوم پزشکی: گامی بسوی توسعه تفکر انتقادی. نشریه پرستاری ایران، 18(44)، 39-48. SID. https://sid.ir/paper/114135/fa

Vancouver: کپی

حسن پور مرضیه، محمدی رخشنده، دباغی فاطمه، حق دوست اسکویی سیده فاطمه، یادآورنیک روش منصوره، صلصالی مهوش، نوری تاجر مریم. ضرورت تحول در آموزش علوم پزشکی: گامی بسوی توسعه تفکر انتقادی. نشریه پرستاری ایران[Internet]. 1384؛18(44):39-48. Available from: https://sid.ir/paper/114135/fa

IEEE: کپی

مرضیه حسن پور، رخشنده محمدی، فاطمه دباغی، سیده فاطمه حق دوست اسکویی، منصوره یادآورنیک روش، مهوش صلصالی، و مریم نوری تاجر، “ضرورت تحول در آموزش علوم پزشکی: گامی بسوی توسعه تفکر انتقادی،” نشریه پرستاری ایران، vol. 18، no. 44، pp. 39–48، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/114135/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا