مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,413
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

305
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر بازاندیشی در آموزش بالینی: دیدگاه دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 74 | صفحه پایان 82

چکیده

 زمینه و هدف: بازاندیشی از شیوه های بنیادی آموزش است که در ارتقا سطح آگاهی و مهارت درموقعیت های بالینی موثر شناخته شده است است. نظر به اهمیت تاکید بر روشهای فعال و دانشجو محور در یادگیری و لزوم مشارکت فراگیران در فرآیند آموزش جهت کسب توانمندیها و شایستگی های حرفه ای مطالعه حاضر با هدف تعیین دیدگاه دانشجویان پرستاری نسبت به بازاندیشی در آموزش بالینی انجام شده است.روش بررسی: مطالعه حاضر از نوع نیمه تجربی یک گروهی پس آزمون می باشد. جامعه مورد مطالعه, 35 نفر از دانشجویان پرستاری سال آخر پرستاری مشغول به گذراندن کارآموزی در عرصه پرستاری کودکان بوده اند که به روش سرشماری در مطالعه شرکت داشتند. از دانشجویان خواسته شد که به مدت 4 هفته بر عملکرد خود در محیط بالینی بازاندیشی نمایند. بعد از پایان تجربه نظرات دانشجویان در ابعاد مختلف نسبت به فرآیند بازاندیشی مورد بررسی قرار گرفت. ابزار مورد استفاده پرسشنامه خود ایفا بود که نظرات دانشجویان را در 4 حیطه فردی, زمان, مکان و سازمان مورد سنجش قرار می داد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص های میانگین و انحراف معیار و آزمون t استفاده شد.یافته ها: بالاترین امتیاز موافق مربوط به حیطه فردی بود (13.9±2.2). نظرات دانشجویان نسبت به بازاندیشی نشان داد که 84.3 درصد آنان این روش را در افزایش حس توانمندی و اعتماد به نفس موثر می دانند. در بررسی نظرات دانشجویان در تمامی ابعاد با سن ارتباط معنادار مشاهده شد (P<0.05). و بین معدل تحصیلی با نمرات حیطه فردی و علاقه مندی به رشته پرستاری ارتباط معنادار وجود داشت (P<0.05) و همچنین بین نظرات دانشجویان در بعد مکان و معدل تحصیلی ارتباط معنی دار مشاهده شد (P<0.05).نتیجه گیری کلی: بازاندیشی از دیدگاه دانشجویان پرستاری منجر به بهبود توانمندی و اعتماد به نفس آنان می شود, لذا استفاده از این روش در آموزش بالینی دانشجویان رشته پرستاری توصیه می شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عابدینی، زهرا، جعفربگلو، عصمت، رییسی، مرضیه، و دادخواه تهرانی، تهمینه. (1390). تاثیر بازاندیشی در آموزش بالینی: دیدگاه دانشجویان پرستاری. نشریه پرستاری ایران، 24(71)، 74-82. SID. https://sid.ir/paper/114208/fa

    Vancouver: کپی

    عابدینی زهرا، جعفربگلو عصمت، رییسی مرضیه، دادخواه تهرانی تهمینه. تاثیر بازاندیشی در آموزش بالینی: دیدگاه دانشجویان پرستاری. نشریه پرستاری ایران[Internet]. 1390؛24(71):74-82. Available from: https://sid.ir/paper/114208/fa

    IEEE: کپی

    زهرا عابدینی، عصمت جعفربگلو، مرضیه رییسی، و تهمینه دادخواه تهرانی، “تاثیر بازاندیشی در آموزش بالینی: دیدگاه دانشجویان پرستاری،” نشریه پرستاری ایران، vol. 24، no. 71، pp. 74–82، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/114208/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button