مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,344
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,439
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تفکر انتقادی در آموزش پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 16

چکیده

تفکر انتقادی از نظر ریچارد پائول عبارت است از: نوعی تفکر هدفمند منحصر به فردی که متفکر به طور منظم و به طور عادتی, معیار و استانداردهایی مدبرانه را برای فکر کردن برقرار نموده, مسوولیت ساختار تفکر را می پذیرد و آن را بر اساس استانداردها هدایت می کند و تاثیر و کارایی تفکر را بر اساس هدف, معیار و استانداردها ارزیابی می کند.تفکر انتقادی یک فعالیت مثبت است و در واقع ارزیابی انتقادی از وضعیت و شرایط, فرایندی ضروری و مثبت برای رشد وتکامل در داخل هر جامعه و سازمان می باشد. تفکر انتقادی تنها به یاد گیری در آموزش عالی مربوط نمی شود, بلکه همه فعالیت های زندگی شامل روابط بین فردی و کار را نیز در بر می گیرد.این نوع تفکر, به عنوان جنبه مهمی از عملکرد حرفه ای در پرستاری, مامایی و بهداشت مورد توجه قرار گرفته و به ویژه در عرصه های بالینی برای پرستاری امری حیاتی به شمار می اید. همچنان که پرستاری از حالت شغل به سمت حرفه پیشرفت داشته است, نیاز به مهارت های شناختی و ارتباطی, پرستاران را از وظیفه محوری به سمت مهارت محوری مبتنی بر دانش پیشرفته سوق داده است.هم گام با تکامل تدریجی چشم انداز پرستاری در بالین, به استقلال بیشتری دست یافته و تقاضایی رو به رشد برای توسعه توانایی های تفکر انتقادی جهت حل مشکلات و تصمیم گیری یافته اند. یکی ازنقش های مهم پرستاری تصمیم گیری در مورد مراقبت از مددجو می باشد. در پاسخ به نیاز تصمیم گیری مستقل در بالین, آموزش پرستاری تاکید زیادی بر تفکر انتقادی دارد. لذا آموزش دهندگان پرستاری باید قادر به تسهیل, توسعه وایجاد ان در دانشجویان باشند. با توجه به نتایج مطالعات انجام شده, توصیه این است که در آموزش پرستاری, تفکر انتقادی در دانشجویان پرورش داده شود تا بتوانند در ارایه خدمات بالینی ماهرتر عمل کرده, بهتر تصمیم بگیرند و مستقل تر باشند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حسن پور، مرضیه، اسکویی، سیده فاطمه، و صلصالی، مهوش. (1384). تفکر انتقادی در آموزش پرستاری . نشریه پرستاری ایران، 18(42-41)، 7-16. SID. https://sid.ir/paper/114258/fa

Vancouver: کپی

حسن پور مرضیه، اسکویی سیده فاطمه، صلصالی مهوش. تفکر انتقادی در آموزش پرستاری . نشریه پرستاری ایران[Internet]. 1384؛18(42-41):7-16. Available from: https://sid.ir/paper/114258/fa

IEEE: کپی

مرضیه حسن پور، سیده فاطمه اسکویی، و مهوش صلصالی، “تفکر انتقادی در آموزش پرستاری ،” نشریه پرستاری ایران، vol. 18، no. 42-41، pp. 7–16، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/114258/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button