Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,047
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,469
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مهارتهای تفکر انتقادی دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 22 | صفحه پایان 31

چکیده

 زمینه و هدف: ارتقاء مهارتهای تفکر انتقادی یک هدف ضروری در آموزش عالی بخصوص آموزش پرستاری است. شرایط ناپایدار بالینی نیازمند پرستارانی با توانایی تصمیم گیری مناسب است که لازمه آن تفکر انتقادی می باشد. از این رو مطالعه حاضر با هدف بررسی مهارت های تفکر انتقادی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام شد.روش بررسی: پژوهش حاضر مطالعه ای توصیفی از نوع مقطعی است. نمونه پژوهش 169 دانشجوی پرستاری بودند که به روش نمونه گیری طبقه ای انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه ای مشتمل بر 2 بخش, ویژگی های دموگرافیک و "آزمون مهارتهای تفکر انتقادی کالیفرنیا فرم ب" بود. داده ها با استفاده ازآزمون های آماری همبستگی اسپیرمن, همبستگی پیرسون, تی تست و آنالیز واریانس یکطرفه در نرم افزار SPSS نسخه 16 تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: مهارت های تفکر انتقادی در کل دانشجویان پرستاری سه مقطع کمتر از 50 درصد (%32.8) بود و ارتباط معنی داری بین مقطع تحصیلی دانشجویان و نمره مهارتهای تفکرانتقادی و زیر مقیاس های آن با استفاده از آزمون ANOVA وجود نداشت (p>0.05).نتیجه گیری کلی: به نظر می رسد علی رغم تاکید بر لزوم ارتقا تفکر انتقادی دانشجویان در سطح آموزش عالی, بستر موجود در این زمینه از کفایت لازم برخوردار نبوده و نیازمند بازنگری می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسن پور، مرضیه، حسن زاده، اکبر، قائدی حیدری، فاطمه، و باقری، مریم. (1394). مهارتهای تفکر انتقادی دانشجویان پرستاری. نشریه پرستاری ایران، 28(93-94)، 22-31. SID. https://sid.ir/paper/114312/fa

    Vancouver: کپی

    حسن پور مرضیه، حسن زاده اکبر، قائدی حیدری فاطمه، باقری مریم. مهارتهای تفکر انتقادی دانشجویان پرستاری. نشریه پرستاری ایران[Internet]. 1394؛28(93-94):22-31. Available from: https://sid.ir/paper/114312/fa

    IEEE: کپی

    مرضیه حسن پور، اکبر حسن زاده، فاطمه قائدی حیدری، و مریم باقری، “مهارتهای تفکر انتقادی دانشجویان پرستاری،” نشریه پرستاری ایران، vol. 28، no. 93-94، pp. 22–31، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/114312/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا