مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,967
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

822
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ارتباط شیوه تربیتی والدین با میزان استقلال دانش موزان نوجوان مدارس شهر تبریز

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 84

چکیده

 زمینه و هدف: شیوه تربیتی والدین پیامدهای مهمی را برای رشد و نمو روانی - اجتماعی نوجوانان, ارتباطات خانوادگی آن ها, موفقیت های تحصیلی, توانایی های تصمیم گیری و کسب اعتماد به نفس به دنبال دارد. نتایج مطالعات درباره ارتباط شیوه تربیتی والدین با استقلال نوجوانان متفاوت بوده و بحث نگیز می باشد. پژوهش حاضر به منظور تعیین ارتباط شیوه تربیتی والدین با استقلال دانش موزان نوجوان مدارس شهر تبریز انجام شد.روش بررسی: در این مطالعه مقطعی تعداد 360 نفر دانش موز نوجوان از مدارس دولتی شهر تبریز به روش نمونه گیری خوشه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها را پرسشنامه های تعیین شیوه تربیتی والدین, استقلال عاطفی و استقلال رفتاری تشکیل داده است. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: بر اساس یافته ها 39.7 درصد از دانش موزان نوجوان شیوه تربیتی والدین را اقتدارمنش گزارش کرده بودند. همچنین ارتباط آماری معنی داری بین شیوه تربیتی والدین با استقلال عاطفی (P<0.05) و استقلال رفتاری دانش آموزان (P<0.05) وجود داشت.نتیجه گیری: با توجه به این که اکثریت نوجوانان شیوه تربیتی اقتدارمنش را گزارش کرده بودند و این شیوه ارتباط معنی داری با سایر متغیرها داشت, لذا آموزش والدین درباره پیامدهای شیوه تربیتی آن ها برای فرزندان و خصوصیات دوره نوجوانی موجب دستیابی صحیح نوجوانان به استقلال می شود. این آموزش می تواند توسط پرستاران بهداشت روان در مدارس برای والدین صورت گیرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیدفاطمی، نعیمه، رحمانی، فرناز، برادران رضایی، مهین، و صداقت، کامران. (1388). بررسی ارتباط شیوه تربیتی والدین با میزان استقلال دانش موزان نوجوان مدارس شهر تبریز. نشریه پرستاری ایران، 22(62)، 75-84. SID. https://sid.ir/paper/114455/fa

    Vancouver: کپی

    سیدفاطمی نعیمه، رحمانی فرناز، برادران رضایی مهین، صداقت کامران. بررسی ارتباط شیوه تربیتی والدین با میزان استقلال دانش موزان نوجوان مدارس شهر تبریز. نشریه پرستاری ایران[Internet]. 1388؛22(62):75-84. Available from: https://sid.ir/paper/114455/fa

    IEEE: کپی

    نعیمه سیدفاطمی، فرناز رحمانی، مهین برادران رضایی، و کامران صداقت، “بررسی ارتباط شیوه تربیتی والدین با میزان استقلال دانش موزان نوجوان مدارس شهر تبریز،” نشریه پرستاری ایران، vol. 22، no. 62، pp. 75–84، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/114455/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button