مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,042
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,284
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه آمادگی خودراهبری یادگیری با پذیرش یادگیری الکترونیکی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 22

چکیده

 زمینه و هدف: هدف پژوهش حاضر, تعیین رابطه آمادگی خودراهبری یادگیری با پذیرش یادگیری الکترونیکی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی در سال 1393 می باشد.روش بررسی: جامعه پژوهش این مطالعه توصیفی همبستگی, شامل تمامی دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی گناباد بوده است. حجم کل نمونه بر اساس روش نمونه گیری طبقه ای نسبتی با استفاده از جدول Krejcie & Morgan, 200 نفر تعیین شد. به منظور جمع آوری داده ها از پرسش نامه آمادگی خودراهبری یادگیری fisher و همکاران, پرسش نامه پذیرش یادگیری الکترونیکی بر اساس مدل پذیرش فناوری و از معدل تحصیلی دانشجویان در نیمسال اول 1393 استفاده شد. برای تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 16از آزمون های آماری MANOVA و آزمون رگرسیون چندگانه استفاده شد.یافته ها: یافته های این پژوهش نشان داد که بین ابعاد مختلف آمادگی خودراهبری یادگیری دانشجویان با توجه به جنسیت و رشته تحصیلی تفاوت معنی داری وجود ندارد (P>0.05). بین مولفه های آمادگی خودراهبری یادگیری با پذیرش یادگیری الکترونیکی و پیشرفت تحصیلی رابطه معنی داری وجود دارد (P<0.01) و آمادگی خودراهبری یادگیری پیش بینی کننده مناسبی برای میزان پذیرش یادگیری الکترونیکی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان می باشد.نتیجه گیری کلی: با توجه به اهمیت نقش آمادگی خودراهبری, پیشنهاد می شود پژوهش های بیشتری در زمینه عوامل موثر بر آمادگی خودراهبری یادگیری انجام گیرد و دوره های آموزشی برای افزایش آمادگی خودراهبری دانشجویان تشکیل شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

خطیب زنجانی، نازیلا، عجم، علی اکبر، و بادنوا، صدیقه. (1396). رابطه آمادگی خودراهبری یادگیری با پذیرش یادگیری الکترونیکی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان. نشریه پرستاری ایران، 30(106)، 11-22. SID. https://sid.ir/paper/114494/fa

Vancouver: کپی

خطیب زنجانی نازیلا، عجم علی اکبر، بادنوا صدیقه. رابطه آمادگی خودراهبری یادگیری با پذیرش یادگیری الکترونیکی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان. نشریه پرستاری ایران[Internet]. 1396؛30(106):11-22. Available from: https://sid.ir/paper/114494/fa

IEEE: کپی

نازیلا خطیب زنجانی، علی اکبر عجم، و صدیقه بادنوا، “رابطه آمادگی خودراهبری یادگیری با پذیرش یادگیری الکترونیکی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان،” نشریه پرستاری ایران، vol. 30، no. 106، pp. 11–22، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/114494/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button