مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

97
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

46
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

اثر بخشی آموزش مهارت جرأت ورزی بر افزایش خودکارآمدی تحصیلی و مهارت های اجتماعی دانش آموزان دچار اختلال یادگیری

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 هدف پژوهش حاضر به منظور بررسی اثر بخشی آموزش مهارت های جرأت ورزی بر افزایش خودکارآمدی تحصیلی و مهارت اجتماعی دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری صورت گرفت. مواد و روش ها: این مطالعه, پژوهشی نیمه آزمایشی (طرح پیش آزمون–,پس آزمون با گروه کنترل) است. از جامعه دانش آموزان دچار اختلال یادگیری دهم و یازدهم انسانی با روش نمونه گیری هدفمند و در دسترس, دو گروه 10 نفره بطور تصادفی در گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند. برای جمع آوری داده ها از دو پرسشنامه مهارت های اجتماعی ایندربیتزن و فوستر (1992) و مقیاس خودکارآمدی تحصیلی مورگان-جینکز (1999) استفاده شد. تحلیل کوواریانس نشان داد: نمرات پیش آزمون در هیچ یک از متغیرهای پژوهشی تفاوت معناداری میان دو گروه آزمایش و کنترل وجود ندارد. نتایج تحلیل کووارریانس نشان داد, بین نمرات خودکار آمدی تحصیلی, همچنین, نمرات مهارت اجتماعی دو گروه تفاوت معناداری وجود دارد (01/0 p<). لذا, می توان نتیجه گرفت, آموزش مهارت جرأت ورزی منجر به افزایش خودکارآمدی تحصیلی و مهارت های اجتماعی دانش آموزان دچار اختلال یادگیری می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غفارزاده نمازی، رضا، و محسنی راد، عقیل. (1403). اثر بخشی آموزش مهارت جرأت ورزی بر افزایش خودکارآمدی تحصیلی و مهارت های اجتماعی دانش آموزان دچار اختلال یادگیری. کنفرانس بین المللی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران. SID. https://sid.ir/paper/1148604/fa

    Vancouver: کپی

    غفارزاده نمازی رضا، محسنی راد عقیل. اثر بخشی آموزش مهارت جرأت ورزی بر افزایش خودکارآمدی تحصیلی و مهارت های اجتماعی دانش آموزان دچار اختلال یادگیری. 1403. Available from: https://sid.ir/paper/1148604/fa

    IEEE: کپی

    رضا غفارزاده نمازی، و عقیل محسنی راد، “اثر بخشی آموزش مهارت جرأت ورزی بر افزایش خودکارآمدی تحصیلی و مهارت های اجتماعی دانش آموزان دچار اختلال یادگیری،” presented at the کنفرانس بین المللی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران. 1403، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1148604/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button