مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

20
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل مقایسه ای عملکرد پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و دانشگاه های منتخب

صفحات

 صفحه شروع 329 | صفحه پایان 352

چکیده

 هدف: رتبه بندی تایمز از نظام های مشهور جهانی است که به تازگی بسیار مورد توجه دانشگاه های کشور است. هدف پژوهش, مقایسه عملکرد دانشگاه علوم پزشکی کرمان با دانشگاه های داخلی و خارجی منتخب حائز رتبه در نظام رتبه بندی تایمز و همچنین تعیین رابطه میان عملکرد پژوهشی این دانشگاه ها با جایگاه آنها در این نظام است. روش شناسی: پژوهش حاضر کاربردی با رویکرد تحلیلی است. روش پژوهش تطبیقی و ابزار گردآوری داده ها, سیاهه وارسی مبتنی بر شاخص های نظام رتبه بندی تایمز و داده های کتاب سنجی از پایگاه سایول است. جامعه پژوهش شامل 34 دانشگاه (15 دانشگاه داخلی و 19 دانشگاه خارجی) است. یافته ها: درمجموع وضعیت دانشگاه علوم پزشکی کرمان در شاخص های پژوهشی نسبتاً مطلوب بود. کسب رتبه 6 و 5 در معیار استناد میان دانشگاه های داخلی و خارجی نشان از تأثیرگذاری برون دادهای این دانشگاه دارد. آزمون تی مستقل نشان داد که میان امتیاز پژوهشی, آموزشی و شهرت بین المللی دانشگاه های داخلی و خارجی تفاوت معنادار آماری وجود دارد. ضمناً میان شاخص «استناد به ازای مقاله» با رتبه دانشگاه ها و شاخص های «تعداد مدارک», «تعداد کل استنادات» و «استناد به ازای مقاله» با امتیاز پژوهشی در تایمز رابطه معناداری مشاهده شد. نتیجه گیری: دانشگاه ها می بایست علاوه بر توجه به شاخص های پژوهشی و افزایش اثرگذاری برون دادهای علمی خود در اسکوپوس و استناد به ازای مقالات, به سایر معیارها نیز توجه کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button