مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

50
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

11
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چگونگی جذب مخاطب از راه انتقال پیام آثار و اشیاء موزه ای به روش VTS مطالعۀ موردی: نقش برجستۀ بار عام داریوش بزرگ، موزۀ ملی ایران

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 106

کلیدواژه

چکیده

 یکی از مهم ترین راه های کشاندن مخاطب به موزه ها انتقال پیام آثار و اشیاء موزه ای است. هدف از این کار تغییر رفتارهای فردی و تأثیرگذاری اجتماعی است. پیام آثارِ موزه ای باید موجب تغییر ذهن و نگرش های انسانی شده و با ایجاد تفکر, زمینۀ مناسب رشد فکری و یادگیری رفتارهای انسانی مخاطب را فراهم کند. هدف از این پژوهش ارزش گذاری و معرفی ویژگی اخلاقی ـ رفتاری اثری موزه ای است که در مقطع مهمی از تاریخ ایران اهمیت ویژه ای داشته است. مطالعۀ موردی این مقاله در مورد نقش برجستۀ بار عام داریوش بزرگ موزۀ ملی ایران است. پژوهشگر سعی دارد با استفاده از پیام اثر, چگونگی جذب مخاطب از راه انتقال پیام اثر موزه ای را شناسایی کند و به این پرسش پاسخ دهد که پیام آثار و اشیاء موزه ای چگونه موجب تغییر نگرش و انگیزش و در نهایت تغییر رفتارهای فردی مخاطب می شود؟ روش پژوهش توصیفی تحلیلی از نوع کمی ـ کیفی است. داده ها از راه منابع کتابخانه ای, سایت ها و روش VTS گردآوری شده و ابزار سنجش برنامۀ نرم افزاری اکسل و پرسش نامۀ خود ساخته با موزه است. نتایج پژوهش نشان می دهد پیام آثار می تواند در ابتدا اطلاعات تاریخی مهمی از سیاست ایرانِ گذشته را به مخاطب زمان حال ارائه کند و سپس بر پایۀ ارکان سه گانۀ جذب مخاطب یعنی انتقال پیام اثر, اقناع کردن و تجربیات فردی اهمیت محتوای اخلاقی پیام آثار را یادآوری کند و از این راه ذهن و نگرش مخاطب را تغییر دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button