مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,922
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,428
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر شخصیت نام تجاری بر وفاداری مشتریان

صفحات

 صفحه شروع 89 | صفحه پایان 105

چکیده

 اهمیت نام تجاری و تاثیر آن در فروش محصولات و خدمات به طور فزاینده ای در حال گسترش است و آگاهی از شخصیت نام تجاری و ابعاد آن برای همه موسسات حائز اهمیت می باشد. به همین دلیل در تحقیق حاضر به شناسائی ابعاد شخصیتی نام تجاری پرداخته شده و تاثیر شخصیت نام تجاری بر رضایت, ارزش ادراکی, اعتماد و وفاداری به نام تجاری مورد بررسی قرار می دهد. با استفاده از پرسشنامه, نظرات 212 نفر از کاربران شرکت ایرانسل جمع آوری گردید. جهت تحلیل داده ها از تحلیل عاملی و مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج تحلیل عاملی چهار بعد را برای شخصیت نام تجاری ایرانسل معرفی می کند. نتایج تحقیق حاکی از تاثیر مثبت و معنی دار شخصیت نام تجاری بر رضایت و ارزش ادراکی و همچنین تاثیر معنی دار رضایت بر اعتماد و وفاداری, و ارزش ادراکی بر رضایت و وفاداری مشتریان است. لذا, موسسات خدماتی باید با تمرکز بر ارتباطات و دستیابی به روابط عمومی اثربخش به ایجاد و حفظ شخصیت نام تجاری مطلوب اقدام نمایند. چرا که ارتباطات نقش حیاتی در خلق و حفظ شخصیت نام تجاری دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موتمنی، علیرضا، مرادی، هادی، و همتی، امین. (1389). تاثیر شخصیت نام تجاری بر وفاداری مشتریان. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، 10(4 (پیاپی 37))، 89-105. SID. https://sid.ir/paper/115480/fa

    Vancouver: کپی

    موتمنی علیرضا، مرادی هادی، همتی امین. تاثیر شخصیت نام تجاری بر وفاداری مشتریان. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))[Internet]. 1389؛10(4 (پیاپی 37)):89-105. Available from: https://sid.ir/paper/115480/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا موتمنی، هادی مرادی، و امین همتی، “تاثیر شخصیت نام تجاری بر وفاداری مشتریان،” چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، vol. 10، no. 4 (پیاپی 37)، pp. 89–105، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/115480/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا