مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,908
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,293
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه مشتری گرایی و رفتار شهروندی سازمانی

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 69

چکیده

 با ورود سازمان ها به اقتصاد خدماتی, کیفیت خدمات به موضوع چالش برانگیزی برای آنها تبدیل شده است. به طوری که موفقیت سازمان ها در این اقتصاد, در گرو داشتن خدمات با کیفیت و کارکنانی مشتری مدار خواهد بود. تحقیقات اخیر نشان داده است که یکی از عوامل تاثیرگذار بر کیفیت خدمات سازمان ها و ایجاد مزیت رقابتی, وجود رفتارهای شهروندی در کارکنان به ویژه کارکنانی است که به طور مستقیم در تعامل با مشتریان, می باشند. با توجه به اهمیت دو مولفه مشتری گرایی و رفتار شهروندی سازمانی, این مقاله که مبتنی بر پژوهشی میدانی در یکی از بیمارستان های تهران می باشد, به بررسی رابطه میان این متغیرها پرداخته است. بدین منظور, پرسشنامه ای برای سنجش این متغیرها طراحی شد و پس از اطمینان از روایی و پایایی ابزار اندازه گیری به وسیله تحلیل عاملی تاییدی, در میان نمونه ای متشکل از 87 نفر از پرستاران بیمارستان شریعتی توزیع شد. روش تحقیق حاضر, پیمایشی- همبستگی و به طور مشخص مبتنی بر الگوی معادلات ساختاری بود. نتایج حاصل از تحقیق این گونه بیان می دارد که بین رفتار شهروندی سازمانی و مشتری گرایی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

یزدانی، حمیدرضا، زارع میرک آباد، علی، نصیری، محمدحسین، و اسدنژاد، مهدی. (1390). بررسی رابطه مشتری گرایی و رفتار شهروندی سازمانی. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، 10(6 (پیاپی 39))، 53-69. SID. https://sid.ir/paper/115496/fa

Vancouver: کپی

یزدانی حمیدرضا، زارع میرک آباد علی، نصیری محمدحسین، اسدنژاد مهدی. بررسی رابطه مشتری گرایی و رفتار شهروندی سازمانی. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))[Internet]. 1390؛10(6 (پیاپی 39)):53-69. Available from: https://sid.ir/paper/115496/fa

IEEE: کپی

حمیدرضا یزدانی، علی زارع میرک آباد، محمدحسین نصیری، و مهدی اسدنژاد، “بررسی رابطه مشتری گرایی و رفتار شهروندی سازمانی،” چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، vol. 10، no. 6 (پیاپی 39)، pp. 53–69، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/115496/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا