مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

958
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدریس دستور زبان انگلیسی بر مبنای تحلیل کلام در متون علمی

صفحات

 صفحه شروع 107 | صفحه پایان 119

چکیده

 تدریس دستور زبان انگلیسی در خلا و بدون توجه به عوامل تاثیرگذار, رهیافتی ناموفق خواهد بود. در این ارتباط, نگارنده پس از ذکر سه عامل تاثیرگذار, به این نکته می پردازد که به دلیل تفاوت بافت مطالب کتاب های انگلیسی تخصصی دانشگاهها در رشته های مختلف که به صورت تفاوت پیکره ساختاری متون در این رشته ها نمود می یابد, نمی توان و نباید دستور زبان انگلیسی را در دانشگاههای ایران و برای تمام رشته های تحصیلی یکسان تدریس کرد. تدریس این نکات باید با پیکره ساختاری متون علمی و تخصصی متناسب باشد . حفظ این تناسب با تحلیل ویژگیهای دستوری متون علمی ممکن است نگارنده پس از تبیین کارکردهای زبان و تحلیل مبانی نظری تحقیق, به ذکر نتایج تحلیل بسامد ساختارهای دستوری در چندین نوع از متون تخصصی و عمومی می پردازد. سپس با بررسی پیامدهای حاصل از این تحلیل, چنین نتیجه گیری می کند که در تدریس ساختارهای دستوری باید بر تدریس ساختارهای پربسامد و ویژگیهای کارکردی خاص آنها در هر یک از انواع متون تاکید کر.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هاشمی، سیدمحمدرضا. (1382). تدریس دستور زبان انگلیسی بر مبنای تحلیل کلام در متون علمی . مجله تخصصی زبان و ادبیات دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد (دانشکده ادبیات و علوم انسانی(مشهد))، 36(1 (پی در پی 140))، 107-119. SID. https://sid.ir/paper/11554/fa

    Vancouver: کپی

    هاشمی سیدمحمدرضا. تدریس دستور زبان انگلیسی بر مبنای تحلیل کلام در متون علمی . مجله تخصصی زبان و ادبیات دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد (دانشکده ادبیات و علوم انسانی(مشهد))[Internet]. 1382؛36(1 (پی در پی 140)):107-119. Available from: https://sid.ir/paper/11554/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمدرضا هاشمی، “تدریس دستور زبان انگلیسی بر مبنای تحلیل کلام در متون علمی ،” مجله تخصصی زبان و ادبیات دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد (دانشکده ادبیات و علوم انسانی(مشهد))، vol. 36، no. 1 (پی در پی 140)، pp. 107–119، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/11554/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button