Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,489
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,413
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

8

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر بازاریابی داخلی بر بازارگرایی و عملکرد سازمانی در صنعت هتلداری

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 42

چکیده

 امروزه بازاریابی داخلی به عنوان یک راهبرد برای اجرای برنامه های سازمان, شناخته شده است. مطالعات مربوط در این زمینه حاکی از آن است که فعالیت های بازاریابی داخلی از طریق نفوذ و ایجاد انگیزه در کارکنان رقابت پذیری سازمان را بهبود بخشیده و شایستگی ها را ارتقا می دهد. هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر بازار گرایی و عملکرد سازمانی است. در این تحقیق با استفاده از پرسشنامه هایی که آماده کرده به بررسی یک نمونه 100 تایی از مدیران و سرپرستان هتل ها در سطح شهر اصفهان پرداخته شد. در این راستا, بر اساس ادبیات تحقیق مدلی برای نشان دادن تاثیر بازاریابی داخلی بر عملکرد سازمانی طراحی و با استفاده از نرم افزار لیزرل مورد آزمون قرار گرفت. بر اساس نتایج حاصل از انجام تجزیه و تحلیل داده های پرسشنامه, مشخص شد که بازاریابی داخلی از طریق بازارگرایی بر عملکرد سازمانی موثر است. در مدل مورد بررسی مقدار شاخص های برازش (GFI=0.98 و AGFI=0.97) نشان دهنده مناسب بودن مدل است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابزری، مهدی ، رنجبریان، بهرام، فتحی، سعید، و قربانی، حسن. (1388). تاثیر بازاریابی داخلی بر بازارگرایی و عملکرد سازمانی در صنعت هتلداری. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، 8(31)، 25-42. SID. https://sid.ir/paper/115555/fa

    Vancouver: کپی

    ابزری مهدی ، رنجبریان بهرام، فتحی سعید، قربانی حسن. تاثیر بازاریابی داخلی بر بازارگرایی و عملکرد سازمانی در صنعت هتلداری. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))[Internet]. 1388؛8(31):25-42. Available from: https://sid.ir/paper/115555/fa

    IEEE: کپی

    مهدی ابزری، بهرام رنجبریان، سعید فتحی، و حسن قربانی، “تاثیر بازاریابی داخلی بر بازارگرایی و عملکرد سازمانی در صنعت هتلداری،” چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، vol. 8، no. 31، pp. 25–42، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/115555/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا