مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,065
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

742
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

هم خوانی میان راهبرد بازاریابی و محیط درونی و بیرونی سازمان

صفحات

 صفحه شروع 89 | صفحه پایان 102

چکیده

 شکل گیری و تدوین راهبرد بازاریابی نیازمند شناختی است که از وضعیت بازار و توانمندی های سازمان ها ایجاد می شود. بنابراین, تدوین راهبرد بازاریابی باید بر اساس هم خوانی با توانمندی های درونی و وضعیت بازار (هم خوانی بیرونی) باشد. این پژوهش به تعیین روابط میان متغیرهایی نظیر: قوت راهبرد بازاریابی و هم خوانی درونی و بیرونی می پردازد و با توجه به این که عوامل موثر بین متغیرهای مذکور را در سطح سازمان ها بررسی می کند, یک پژوهش بنیادی به شمار می رود. همچنین از نظر نحوه گردآوری داده ها, این پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش شامل شرکت هایی است که خدمات اینترنتی را در کشور عرضه می کنند. از آن جا که این تحقیق به صورت کمی به بررسی رابطه میان متغیرها می پردازد, نتایج آن قابل تعمیم به کل جامعه هستند. با توجه به داده های گردآوری شده از 87 نمونه آماری, می توان گفت که هم خوانی درونی و بیرونی و قوت بازاریابی, با هم ارتباط متقابل دارند و وجود یکی از آنها در سازمان, احتمال وقوع دیگری را افزایش می دهد. هنگامی که هم خوانی بیرونی در سازمان وجود داشته باشد, می تواند به عنوان نماینده ای از وجود هم خوانی درونی باشد و احتمال افزایش قوت راهبرد بازاریابی را در پی خواهد داشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کسائی، مسعود، و احمدی، محمد. (1389). هم ‌خوانی میان راهبرد بازاریابی و محیط درونی و بیرونی سازمان. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، 9(2 (پیاپی 35))، 89-102. SID. https://sid.ir/paper/115606/fa

    Vancouver: کپی

    کسائی مسعود، احمدی محمد. هم ‌خوانی میان راهبرد بازاریابی و محیط درونی و بیرونی سازمان. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))[Internet]. 1389؛9(2 (پیاپی 35)):89-102. Available from: https://sid.ir/paper/115606/fa

    IEEE: کپی

    مسعود کسائی، و محمد احمدی، “هم ‌خوانی میان راهبرد بازاریابی و محیط درونی و بیرونی سازمان،” چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، vol. 9، no. 2 (پیاپی 35)، pp. 89–102، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/115606/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button