مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

93
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

16
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شبیه سازی عددی عملکرد و آلایندگی موتور دیزل با استفاده از مخلوط سوخت دیزل– بیودیزل

صفحات

 صفحه شروع 559 | صفحه پایان 574

چکیده

 در میان سوخت های جایگزین, سوخت بیودیزل به عنوان یک گزینه مناسب برای موتور دیزل محسوب می شود. در این مطالعه, سوخت بیودیزل از روغن های پسماند آشپزخانه به روش ترانس استریفیکاسیون تولید شد. بیودیزل تولیدی در نسبت های 5 و 10 درصد حجمی با سوخت دیزل مخلوط و بر روی موتور دیزل چهار سیلندر چهار زمانه تزریق مستقیم در سرعت های rpm 1100 تا rpm 1400 با گام rpm 100 تحت بار کامل در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر آزمایش شد. سپس جنبه آزمایشگاهی با مطالعه شبیه سازی انجام شده با استفاده از نرم افزار GT-Power اعتبارسنجی شد. نتایج نشان می دهد توافق خوبی بین نتایج شبیه سازی و آزمایشگاهی وجود دارد که حداکثر خطا در گشتاور 6.3 درصد, مصرف سوخت ویژه 4.8 درصد و در آلاینده های NOx و CO 5.6 درصد یافت شد. نتایج شبیه سازی نشان داد که با افزایش سرعت موتور و افزایش درصد سوخت بیودیزل مخلوط نسبت به سوخت دیزل خالص برای بیودیزل مخلوط B10, گشتاور موتور به میزان 4.4 درصد افزایش و مصرف سوخت ویژه به میزان 4.45 درصد کاهش یافت. از طرفی در مقایسه با سوخت دیزل, آلاینده NOx, 1.8 درصد افزایش و آلاینده CO, 37.67 درصد کاهش یافت. نتایج شبیه سازی و آزمایشگاهی نشان داد که سوخت B10 عملکرد بهتری را ارائه می دهد و نیز میزان آلایندگی موتور را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. همچنین فرایند شبیه سازی به دلیل کاهش هزینه ها و افزایش سرعت محاسبات می تواند نسبت به روش های آزمایشگاهی هزینه تحقیق را کاهش دهد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button