مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

723
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

667
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بهبود روش شارژ سریع با استفاده از الگوریتم ژنتیک و ایجاد هماهنگی بین شارژرها در ایستگاه شارژ سریع خودروهای برقی به منظور استفاده بهینه از ظرفیت برق ایستگاه

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 29

چکیده

 احداث ایستگاه های شارژ سریع یکی از موضوعات مهم در شبکه های هوشمند با نفوذ بالای خودروهای برقی است. همچنین یکی از مباحث مهم در شارژرهای سریع, انتخاب روش مناسب برای شارژ است. در این مقاله با تعریف یک مساله بهینه سازی با هدف کاهش زمان شارژ, سطوح بهینه شارژ با روش جریان چند پله ای با استفاده از الگوریتم ژنتیک بدست آمده است. یکی دیگر از پارامترهای مهم در طراحی ایستگاه, تعیین تعداد واحدهای شارژ جهت استفاده حداکثری از ظرفیت برق ورودی است. در این مقاله برای اولین بار موضوع هماهنگی شارژرها به منظور حداکثر کردن تعداد واحدهای شارژ به ازای یک ظرفیت برق معین و در نتیجه کاهش زمان شارژ خودروها پیشنهاد شده است. با توجه به تغییر سطح جریان شارژ در طول زمان شارژ (کاهش پله ای), در این مقاله پیشنهاد شده است که می توان با ظرفیت برق کمتری شارژرها را برای کار هماهنگ کرد یا در همان ظرفیت آمپر ایستگاه, تعداد واحدهای شارژ می تواند افزایش یابد تا زمان شارژ خودروها کاهش داده شود. در این شرایط شارژرها نمی توانند همزمان شروع به کار کنند و مساله هماهنگی بین شارژرها جهت ایجاد اختلاف زمانی و تعیین زمان شروع به کار هر واحد مطرح می شود. نتایج شبیه سازی انجام شده در محیط نرم افزار مطلب نشان می دهد که با تعریف مساله هماهنگی بین شارژرها, به ازای یک ظرفیت آمپر مشخص برای ایستگاه تعداد واحدهای شارژ قابل افزایش بوده و زمان انتظار و شارژ خودروها در ایستگاه کاهش می یابد. همچنین درصورتیکه تعداد واحد شارژ ثابت در نظر گرفته شود, با ظرفیت برق ورودی کمتری آمپر مورد نیاز شارژرها تامین می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امیری، امیربهادری، و قاینی، محسن. (1398). بهبود روش شارژ سریع با استفاده از الگوریتم ژنتیک و ایجاد هماهنگی بین شارژرها در ایستگاه شارژ سریع خودروهای برقی به منظور استفاده بهینه از ظرفیت برق ایستگاه. نشریه مهندسی برق و الکترونیک ایران (انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران)، 16(1 )، 21-29. SID. https://sid.ir/paper/115700/fa

    Vancouver: کپی

    امیری امیربهادری، قاینی محسن. بهبود روش شارژ سریع با استفاده از الگوریتم ژنتیک و ایجاد هماهنگی بین شارژرها در ایستگاه شارژ سریع خودروهای برقی به منظور استفاده بهینه از ظرفیت برق ایستگاه. نشریه مهندسی برق و الکترونیک ایران (انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران)[Internet]. 1398؛16(1 ):21-29. Available from: https://sid.ir/paper/115700/fa

    IEEE: کپی

    امیربهادری امیری، و محسن قاینی، “بهبود روش شارژ سریع با استفاده از الگوریتم ژنتیک و ایجاد هماهنگی بین شارژرها در ایستگاه شارژ سریع خودروهای برقی به منظور استفاده بهینه از ظرفیت برق ایستگاه،” نشریه مهندسی برق و الکترونیک ایران (انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران)، vol. 16، no. 1 ، pp. 21–29، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/115700/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button