مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

29
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

8
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

روش تدریس فارماکولوژی در چندین دانشگاه با رتبه های بین المللی و پراکندگی جغرافیایی متنوع

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 90

چکیده

 سابقه و هدف: فارماکولوژی, به عنوان یک رشته اصلی در آموزش پزشکی, به طور قابل­توجهی شایستگی متخصصان مراقبت های بهداشتی آینده را شکل می دهد. لزوم آشنایی با شیوه های جدید تدریس فارماکولوژی و بررسی نتایج آنها می تواند ایده خوبی برای اجرای آنها باشد. در این مقاله تدریس فارماکولوژی در بسیاری از دانشگاه های علوم پزشکی دنیا با پراکندگی جغرافیایی جهان شمول که دارای رتبه بندی بین المللی بودند بررسی شدند تا دلیل استفاده از شیوه خاص آن دانشگاه و نتیجه ارزیابی های انجام گرفته از اجرای روش ها مشخص شود. روش کار: در این بررسی توصیفی, انتخاب دانشگاه ها از بین تمام رتبه های بین المللی و پراکندگی جغرافیایی تعیین شد تا داده ها تنوع بیشتری داشته باشند. از هر قاره چند کشور و چند دانشگاه انتخاب شدند و از بین کشورهای همسایه دانشگاه هایی که شرایط اجتماعی و فرهنگی نزدیک تری به ایران داشتند, انتخاب شدند. روش تدریس هر دانشگاه با مراجعه به سایت دانشگاه یا مقاله مطالعه ای که در خصوص آن روش در دانشگاه مذکور وجود داشت یا از طریق مکاتبه با رئیس گروه فارماکولوژی بررسی و مزایا و معایب آن توضیح و جمع بندی شد. یافته ها: روش های تدریس فارماکولوژی و سیر تحول آنها در دانشکده های بررسی شده به تفکیک آمده است. نتیجه گیری: به نظر می رسد که تغییر در روش سنتی گریز ناپذیر است و تدریس فارماکولوژی پایه شاید به روش سنتی لازم است, اما در مباحث بالینی فارماکولوژی نیاز است که از روش های دیگری استفاده شود. همچنین به نظر می رسد نیاز است که فارماکولوژی هم در پایه و هم در بالین تدریس و رویکرد متفاوتی به تدریس این دو جنبه اعمال شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button