مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,145
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

662
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آیین نامه انضباطی پیشنهادی سوء رفتارهای پژوهشی: یک پژوهش کیفی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 8

چکیده

 زمینه و هدف: به نظر می رسد تعداد موارد سوء رفتار پژوهشی رو به افزایش است. لذا تدوین آیین نامه های انضباطی بیش از پیش ضرورت یافته است. هدف از این مطالعه پیشنهاد و تدوین آیین نامه ای به منظور تبیین انواع سوء رفتار پژوهشی و نحوه رسیدگی به آن است.روش کار: در این پژوهش کیفی, سه نشست توافقی برگزار گردید. در هر نشست 5 تا 6 فرد صاحب نظر در حیطه های مرتبط شامل یک استاد دانشگاه با تجربه کافی مدیریت پژوهشی, دو صاحب نظر در زمینه اخلاق حرفه ای و دو کارشناس خبره در امور حقوقی شرکت نمودند. هر جلسه به مدت 1.5 تا 2 ساعت به طول انجامید. بر پایه جستجوی وسیع متون و تجارب شخصی در دو جلسه اول انواع مختلف سوء رفتار پژوهشی تبیین گردید و در نشست سوم توافق بر سر رده بندی سوء رفتارهای پژوهشی به عمل آمد.یافته ها: در مجموع 49 نوع سوء رفتار پژوهشی شامل 17 نوع خفیف, 22 نوع متوسط و 10 نوع شدید مشخص و تعریف گردید که بر اساس شدت آن, مجازات هایی از «اخطار و احضار شفاهی» تا «بازنشستگی زودتر از موعد با تقلیل مرتبه یا پایه» تعیین گردید. در نهایت چند پیشنهاد توسط اعضای نشست ارایه شد.نتیجه گیری: نتایج این پژوهش, انواع سوء رفتارهای پژوهشی و نحوه برخورد با هر یک را تبیین نمود که خود می تواند بستری برای تنظیم آیین نامه کشوری و مطابق با فرهنگ بوده و همچنین مبنایی برای مداخلات پیشگیرانه باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

نخعی، نوذر، نجفی پور، حمید، روحانی، علی اکبر، رفتاری، شاهرخ، مبشر، مینا، و حسنی، فاطمه. (1389). آیین نامه انضباطی پیشنهادی سوء رفتارهای پژوهشی: یک پژوهش کیفی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 7(1)، 1-8. SID. https://sid.ir/paper/116764/fa

Vancouver: کپی

نخعی نوذر، نجفی پور حمید، روحانی علی اکبر، رفتاری شاهرخ، مبشر مینا، حسنی فاطمه. آیین نامه انضباطی پیشنهادی سوء رفتارهای پژوهشی: یک پژوهش کیفی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1389؛7(1):1-8. Available from: https://sid.ir/paper/116764/fa

IEEE: کپی

نوذر نخعی، حمید نجفی پور، علی اکبر روحانی، شاهرخ رفتاری، مینا مبشر، و فاطمه حسنی، “آیین نامه انضباطی پیشنهادی سوء رفتارهای پژوهشی: یک پژوهش کیفی،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 7، no. 1، pp. 1–8، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116764/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button